vrijdag, april 02, 2010

Bezuinigingen overheid

De voorgestelde bezuinigingen van de overheid vind ik goed, wanneer het lukt om te bezuinigen op hypotheken en het aantal ambtenaren.

De voorstellen om te bezuinigen op het minimumloon en de bijdrage van de huisarts daar kan ik niet achter staan.De laatste jaren is er steeds een groter gat ontstaan tussen rijk en arm en met deze maatregelen wordt het er niet beter op.

Nog erger vind ik dat er nog meer commissies, ambtenaren nodig zijn om adviezen te geven. Momenteel wordt er natuurlijk geen enkele beslissing genomen, want het is verkiezingstijd.

Ook erg vind ik het dat wij nu moeten opdraaien voor het tekort schieten van toezicht op de banken. Dat men wel wist dat het fout zat en er niets aan deed. Ook nu nog, wel bonussen voor de topbestuurders. Ja, ok de topbestuurders zijn in 2009 in inkomen achteruitgegaan, maar dat is volgens mij niet genoeg.

Volgens mij is vertrouwen goed, maar controleren is beter. Goed controleren dus, en geen vriendjespolitiek.

1 opmerking:

  1. Ja, ik vind ook dat er bezuinigd moet worden op de HRA en de ambtenaren en politici. Sommige partijen willen het aantal Tweede Kamerleden verminderen, maar ik zou zelf voorstellen om hetzelfde aantal te houden, maar gewoon hun salaris te verlagen: zelfs als je het salaris van een Tweede Kamerlid halveert houdt hij nog een bovenmodaals bedrag over.
    Hogere eigen bijdrage of een lager minimumloon vind ik geen goed idee, dat leidt alleen maar tot armoede.

    BeantwoordenVerwijderen