donderdag, april 08, 2010

Eindelijk meer aflossing dan rente in de maandelijkse annuïteit termijn

Eindelijk is in het maandelijkse termijnbedrag van 659,10 meer rente dan aflossing.

De betaalde rente is nu 317,95 en 341,15 aflossing.
Twee maanden terug was dat nog 328,45 rente en 309,95 aflossing.

Ik loste 5.000 euro extra af en hield mijn maandtermijn op hetzelfde bedrag namelijk 659,10. Ik zou makkelijk een minder hoge maandtermijn kunnen hebben, omdat ik nu al een 31.680 euro extra afloste, bovenop mijn normale termijnbedragen.

In 2007 loste ik voor het eerst 2.000 euro extra af, gevolgd door een bedrag van 14.680 in 2008 en 10.000 in 2009 en in maart 2010 5.000 euro.

Eigenlijk is het nog meer, omdat ik mijn maandelijkse termijn bedragen op dezelfde hoogte houd.

Ik moet nog 91.597,04 aflosen. Dat is een behoorlijk bedrag en ik hik hier erg tegenaan. Ik kijk steeds meer en vaker naar een vrijstaand huis om. Ik droom van een vrijstaand huis met een flinke lap grond en daar lekker moestuinen, kippen houden, vrijheid. Eigenlijk back to my roots.
Ik kom nog steeds te vaak in vrijstaande grote huizen en dat houdt mijn droom wel in stand. Kwam ik nou maar vaker in appartementen. Maar niet dus.

2 opmerkingen:

  1. nnko1962Wow, bedenk eens je al wat hebt bereikt! Ik denk dat je trots op jezelf mag zijn, met die extra aflossing van 34.000. Het rentedeel zal gestadig blijven dalen en je aflossing zal steeds sneller gaan, zeker als je jaarlijks wat extra kunt blijven aflossen. Dat moet het ook weer makkelijker maken op den duur toch het droomhuis te kunnen aanschaffen. En fijn dromen tot die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anna, ja, daar zat ook een mazzeltje bij.

    BeantwoordenVerwijderen