dinsdag, april 20, 2010

Laat je boodschappen toch thuis bezorgen!

Ik kreeg de wind van voren!! Laat je boodschappen toch thuis bezorgen, ga toch niet zelf die boodschappen doen. Veel gemakkelijker. Zelfs mijn jongste dochter onderwijzeres doet dat, zo vertelde mijn oudere zwager. Geniet nou toch eens!

Dit kreeg ik te horen op een familie-verjaardag afgelopen zondagmiddag. Eerder vertelde een andere zwager die in zijn woonplaats ook een moestuin heeft, dat hij zaadband met peen kocht bij de Aldi voor zijn volkstuin. Geïnteresseerd wisselden we informatie uit. Ik vertelde dat ik eerder wortel zaad van 29 cent kocht bij de Aldi en ik nog zaad had van vorig jaar. Dat ik dus wel weer peen zou moeten uitdunnen.

Daarna gingen wij over op boodschappen doen in het algemeen en de vraag kwam, wanneer doe jij je boodschappen. Tegenwoordig is dat 1 keer per week en wel op koopavond. Dan smijt ik mijn scooter voor alle te bezoeken winkels en wanneer ik naar de kapper ga, doe ik dat ook uit kantoor op koopavond. Het is zo stil tijdens etenstijd en ook daarna lekker rustig.

Omdat ik eerder in de familiebrief schreef dat ik nog steeds moeite had met full-time werken na 5 maanden lang van part-time werken door de gebroken hand, begon een andere zwager mij goed te vertellen dat het veel beter was, wanneer ik de boodschappen liet thuis bezorgen.
Dat ik zei, dat mijn suède jas bij de kledingreparatie winkel was geweest en dat ik die moest ophalen. Dat ik ook vaak naar de kapper ging op koopavond. Het temperde de toon een beetje, maar hij bleef er bij en mopperde nog even door: "Geld potten is niet nodig. Je hebt genoeg."

Maar wat weten zij nou? Is het echt bezorgdheid of is het gewoon dat het opvalt dat ik echt weinig geld uitgeef?
Volgens mij is consuminderen iets wat altijd irriteert bij anderen.
Deze zwager en zus kochten onlangs het appartement van zoon, zodat zoon met zijn dit jaar te trouwen vrouw naar een eengezinswoning konden verhuizen. Tja, verschil moet er zijn.

Vriend had afgelopen weekend zijn kinderen op bezoek, dus was ik alleen op de verjaardag.

1 opmerking:

  1. Tja wat weet een ander nou wat jij te besteden heb.. iemand kan makkelijk praten als hij/zij ze van de rol trekken.

    Niks van aantrekken en geen energie in steken lijkt mij het beste.

    Boodschappen thuis brengen, ik moet er niet aan denken.. ik wil weten of ik geen beurse appels koop of verlepte groente en jij denk ik ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen