woensdag, april 28, 2010

Op vakantie naar Thailand

Mijn vriend wilde een rondreis maken naar Thailand en ik heb me laten overhalen om mee te gaan. Wij vertrekken eind van deze week.

We komen niet in Bangkok en ook niet in het uiterste zuiden van het land. De politiek beroerdste plekken.
Toen ik me liet overhalen was het nog niet spannend in het land. Nu wel, tenminste dat vind ik, maar de reisorganisatie denkt daar heel anders over. Vriend is nogal laconiek.

We gaan en we gaan er de komende drie weken wat van maken. Consuminderend is het niet, en onze voetafdruk zal veel groter worden. Ja, ik ben de consuminderaar en hij de spender. Waar we het beiden wel over eens zijn, is dat niet al ons geld uitgegeven dient te worden. Net als ik heeft ook hij een spaarrekening en werk.

Dom is het ook om tijdens het moestuin groeiseizoen op vakantie te gaan. Het is maar goed dat ik met meerdere familieleden de moestuin run. Met dit weer moet je voldoende water geven.

Ook dom is het om in het voorjaar op vakantie te gaan naar zo'n warm land. Volgens mij is dit beter om in de winter te doen. Bovendien gaan we komende zomer ook nog veertien dagen kamperen in Zuid Frankrijk. Nou ja, ik mopper een beetje, want ik zie toch tegen het politieke klimaat van het land op.

3 opmerkingen:

  1. Maak je niet al te druk.. Als je Bangkok niet ingaat merk je niets van de politieke spanningen... Geniet gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op dit moment is het inderdaad gevaarlijk in Bangkok. Ik raad je aan het nieuws en internet in de gaten te houden zolang je in Thailand bent. Vandaag en vorig weekend is er namelijk ook al geweld gebruikt in Chiang Mai (noorden). Het noorden en noord-oosten is namelijk de thuishaven van de 'redshirts'
    In het zuiden is het rustig.

    Ik raad je aan om deze nummers even te onthouden.

    Ministry of Tourism Aid Center: +66 (0) 2356-0720 / +66 (0) 2356-0729 / 1414

    Ministry of Foreign Affairs: +66 (0) 2575-1023 / +66 (0) 2981-7225 / +66-88-022-1540 / +66-88-022-1541

    Tourist Police: 1155

    Schrik vooral niet van de situatie. Als je er voor zorgt dat je niet in de buurt komt van protesten is er niks aan de hand. Mocht je ineens vele troepen of politie agenten zien dan betekent dat niet dat het veilig is.. het is juist een teken dat er naar alle waarschijnlijkheid iets gaat gebeuren in dat gebied.

    Een hele goede reis toegewenst! Geniet er van :-)

    Friso.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie hele mooie vakantie! Pieker gewoon niet al te veel, want het is niet overal onrustig.

    Wij gingen in 1993 naar Egypte in de periode dat er veel aanslagen op toeristen waren. Ik vond het ook enorm eng, maar gelukkig hebben we niks akeligs meegemaakt. Groot voordeel was, dat heel veel reizigers hun vakantie naar Egypte annuleerden. Zo was het totaal niet druk en konden wij rustig van al het moois genieten. Voor Egypte was het trouwens wel slecht: weinig toeristen = weinig inkomsten. Dat vonden wij toen wel heel erg triest.

    BeantwoordenVerwijderen