zaterdag, mei 15, 2010

Lage kosten op ASR koopsompolis

Het nieuwe overzicht voor de ASR koopsompolis Leven individueel week af van het vorige overzicht:
Voor het eerst een opsomming van de premies en kosten van 0,21% . Dat is minder dan de 0,5% bij Brand New Day!!

Op de afloopdatum in oktober 2010 weet ik of ik in aanmerking kom voor compensatie, zo liet ASR mij weten in 2009, omdat zij overeenstemming bereikten met Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim over de maximale kosten van particuliere beleggingsverzekeringen.

In 1995 stortte ik ƒ 5.000 = € 2.268,90 via een aardige tussenpersoon en nu is deze verzekering
€ 3.940.42 waard.
Een totaal rendement van 73% in bijna 15 jaar.

Dat valt niet tegen.
Omdat ik nog lang niet met pensioen ga, zal ik dit ding nog over moeten zetten naar een andere koopsompolis, of ik dat ga doen bij Brand New Day of doorzet bij ASR hangt er van af.
Over de einduitkering betaal ik belasting en laat ik het nu uitbetalen in een maandelijkse premie, dan betaal ik nu nog het hogere tarief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten