vrijdag, mei 14, 2010

Terug van de vakantie in Thailand

Wij zijn terug uit Thailand waar we het goed hadden, maar ook warm. De vergelijking met een lage sauna temperatuur van 36-40 graden deed zich voor. Het was warm en vochtig.

We snorkelden, reden twee keer op olifanten, fietsten toch door Bangkok, reden met de nachttrein, bezochten de Birma dodenspoorlijn, bezochten meerdere eilanden per boot, zwommen op de River Kwai, lieten ons masseren, voeren op een longtailboat, maakten een jeepsafari en deden vast nog wel iets wat ik vergat te vermelden.



De groep vond ons een geweldig stel en sommigen vroegen waar we elkaar hadden ontmoet. We hebben elkaar hier bij mij thuis ontmoet, doordat iemand besloot dat er voldoende singles in de 1200 leden/vrienden kerk zijn en dat het de hoogste tijd was voor een club voor alleengaanden. De eerste bijeenkomst was bij mij thuis voor 8 mensen. Wij zijn niet meer bij vervolg bijeenkomsten geweest.

Zo en nu ga ik de uitgaven nog eens op een rijtje zetten. Het idee van vriend om de uitgaven gewoon fifty-fifty te verdelen is ondoenlijk. Ik schreef de uitgaven gewoon op. In het begin was hij bang voor ruzie over geld, maar later draaide hij bij en gaf gewoon alle uitgaven op. Ik zei ook, doe gewoon wat je wilt. Ik schrijf wel. Hij vroeg af en toe een paar dagen later wat dat of dat ook al weer kostte. Telkens kon ik bevredigend duidelijk antwoord geven en ontspande hij.

Hij vind dit gedoe in de marge en eerder wist hij zeker dat het echt hetzelfde zou zijn.
Nu is hij bijgedraaid. Later zal ik de cijfers vermelden in deze blog.

Ik vertel hem keer op keer, dat opschrijven echt inzicht geeft in de uitgaven en dat je daardoor je prioriteiten kunt bijstellen. Maar ik wil niet drammen. We wonen niet samen en voeren geen gezamenlijke huishouding. Ik hoop natuurlijk wel dat ik hem wat meer kan overhalen. Maar het zit er nog niet zo in.
Bij thuiskomst opende ik de post die mijn onvolprezen overbuurvrouw voor mij had gesorteerd en daar kwam de factuur van Polis Direct in voor, samen met de pech onderweg hulp. Ik toonde hem mijn jaar-factuur voor mijn auto waar ook de pech onderweg bij inzat. Tja, of ik hem zover krijg om over te stappen?

Update uitgaven vakantie 17-6-2010:
Kosten: Vriend kreeg toch gelijk! We gaven ongeveer hetzelfde uit. Dit had ik absoluut niet verwacht.

Vriend 30450 Bath
Ik 31300 Bath

Tot mijn verrassing gaf ik meer uit!!!
Ok, ik kocht een zijden dekbedovertrek voor 1000 Bath en ik gaf 950 Bath aan de arts.
Ik kocht veel ansichtkaarten en ging regelmatig naar een internetcafé.

Het totaalplaatje is dan ook net zoals thuis. Ik ben van de grote uitgaven en vriend is meer van het luxere eten. Wij geven ongeveer hetzelfde uit, maar ik aan de grote uitgaven.

1 opmerking:

  1. Welkom terug! Jullie hebben zo te lezen veel gedaan. Fijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen