woensdag, juni 30, 2010

Eindelijk dat belastingformulier - 1329 euro terug

Het ei is gelegd, het formulier is vanavond ingevuld en verzonden met DigId.
Ik berekende dat ik 1329 euro terug krijg!!! Met dank aan de hypotheekrenteaftrek. Een deel van de hypotheek mag ik gebruiken voor aftrek, het deel dat ik destijds opnam om te beleggen, mag ik niet in mindering brengen. Dat is voor box 3, het saldo voor bezittingen en schulden.

De tientjesbijdragen aan omroep Vara, Plaatselijke oranjevereniging, Zuid Hollandslandschap, bijdragen aan kerkgenootschap waar vriend en ik lid van zijn, dierenbescherming, Greenpeace, Stichting Aap, waar ik ook mijn Airmiles pas van heb. Niet dat ik veel Airmiles heb, maar alle beetjes helpen, ze zijn ook niet van belang voor de belastingdienst. Net zoals de eerste 1,2% van het belastbaar inkomen niet aftrekbaar is.
De Algemeen Nut Beoogde Instelling (ANBI) moet aangemeld zijn bij de Belastingdienst, dan kan de gift afgetrokken worden van de Belastingdienst. Ik geeft nog steeds niet de helft van wat ik gaf voordat ik geld terug kwam. Het is beslist meer dan toen ik in 2005 met dit weblog begon.

Ik heb nog steeds een hekel aan dit werk. Echt ik word er niet vrolijk van, de kleine lettertjes en alles er bij zoeken. Fijn dat de Belastingdienst al heel wat cijfers alvast in het formulier stopt. Dat helpt!
Over 2007 leverde ik het op tijd in en vervolgens moest ik bijna een jaar wachten op de definitieve aanslag. Tja, waar doe je het dan voor. De definitieve aanslag week niet af van wat ik ingevuld had. Maar toch is het vervelend, die lange onzekerheid voor iets waar ik niet blij van ben.

Als ik het nu maar goed gedaan heb..... Soms ben ik te slordig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen