woensdag, juni 09, 2010

Muggen zijn dol op me

Afgelopen zaterdagavond pakten we hond, de BBQ spullen en reden naar de waterkant met uitzicht op voorbijvarende coasters, duwboten, sleepboten, binnenvaartschepen met chemische stoffen. Een leuke plek om de avond door te brengen.

We parkeerden de auto, laadden uit en gingen BBQ-en. Zo tegen schemering waren wij nog niet klaar en konden niet weg. De muggen werden actief en ik kan er slecht tegen. Ik werd lek gestoken.

De vorig jaar in Frankrijk gekochte Venimex voor 20 euro kwam thuis te pas. Meer dan twintig muggenbulten werden kapot gemaakt en het gif er uit gezogen. Op maandagavond kreeg ik nog meer last van verlaat opgezette bulten, want het schijnt dat die bulten soms ook later opkomen. Mijn voeten zaten vol!

Maandagavond pompte de Venimex niet meer,

en dinsdag kocht ik bij Etos de Aspivenin voor € 17,25, die het werk op dezelfde manier voortzette. Ik kocht er ook maar meteen weer een Autan stick bij voor 7,25. Ik kan weer vooruit. Autan heeft Deet en doet het nu beter dan vroeger.

De laatste dagen herinner ik me telkens weer de Action advertentie die ik na de vakantie, zo eind julie zag. 1,75 euro kostte datzelfde apparaat. Ik dacht dat ik jaren vooruit kon met de Franse Venimex. Niet dus.

De vorig jaar bijgekochte Franse creme tegen muggenjeuk hielp maandagavond niet en deze pen helpt tegen alles dat gestoken heeft. Daarom ook schrijf ik deze blog, omdat ik echt allergisch ben voor alles wat steekt en deze pen helpt fantastisch, dus wanneer je een goedkope ziet, koop hem.
De houtskool bij de Action, 2 kg voor 1,49 brandt beter dan de houtskool bij de C1000, aldus de BBQ kok, die graag en veel vlees eet. Ik mag er ook graag een vis of een maïskolf op leggen.

Updat vanaf de camping in Frankrijk: De actie was er wer bij Action, nu voor de vakantie. Ik kocht het muggenapparaat en ik moet zeggen, het werkt niet goed genoeg voor mij.
De pomp trekt niet hard genoeg.

Ondanks de Autan, ben ik nog steeds een lekkere prooi. Iets minder lekker dan zonder Autan, maar toch.

3 opmerkingen:

  1. Autan heeft toch ook een stick met DEET, iets van 9 of 10%? Die helpt mij geweldig en ik ben ook de ieveling van alle muggen (en dazen helaas.)

    Tegen muggenjeuk helpt bij mij alleen Azaron. Dat helpt gelukkig wel goed. Voor dazen en wespen heb ik zo'n goedkope zuignappen in huis en dan helpt het prima. Bij muggen doet dat helaas niets voor mij. Die goedkope doet het al weer heel wat jaren, maar ik gebruik hem dan ook niet vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vriendje werd hier laatst ook helemaal lekgestoken door de muggen. Ga eens wat met je tips doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor deze tip! Mijn kinderen hebben ook nog wel eens muggenbulten, en bij de Action is het tenminste niet zo duur.

    BeantwoordenVerwijderen