donderdag, juni 03, 2010

Pastinaken zaad


Het tijdschrift Genoeg stond vorige maand een artikel dat je best zelf Pastinaken zaad kon maken.

Laat een Pastinaak van het vorige seizoen staan in de moestuin. Je zult voldoende zaad hebben voor het volgende jaar.

De zaaiperiode is van half april tot eind mei. Het is al eind mei geweest en ik zie nog steeds onvoldoende zaad op bijgaande foto.
Ok, de foto is niet echt scherp. Ze is gemaakt met een toestel van de Aldi, de Traveller uit 2009.

Ik kocht dus zaad bij de Welkoop en zo verwijderde ik de oude pastinaak.

Op de Rotterdamse markt net voor de bibliotheek kocht ik nog meer zaden en ik vond ze voordelig. Veel voordeliger dan bij Welkoop, Boerenbond, Horticoop. Ze zijn van goede kwaliteit en niet oud.

Dit jaar kocht ik bij Karwei zaad voor de erwten. Het is niets geworden. Het was oud zaad. Zoals de marktkoopman me vertelde. Je koopt ook geen schoenen bij de groentenboer.
Oud zaad komt niet zo goed op. De erwten zijn nog steeds niet hoger dan 15 cm, terwijl ik toch mooi gaas had geplaatst. Jammer, het is niets geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen