zondag, juli 18, 2010

De campingvakantie in Franse alpen is weer voorbij.

Het delta-vliegen mislukte vaak door een inversielaag wat inhield dat de thermiek te weinig was om goed te vliegen. De vlieger daalt dan in razendsnelle tijd naar de lager gelegen landingsplek.

We bezochten de Franse Canyon grote rivierkloven. Met temperaturen van ruim boven de 30 graden was het te warm om een berg te beklimmen of ook maar iets anders te doen.

We hebben dit keer alle bibliotheekboeken uitgelezen, speelden 's avonds een bordspel met zijn twee-en of we speelden een computerspel, zwommen vrijwel dagelijks in het nabijgelegen meer, houtskool-BBQ-den bij de rivier, met aardappelsalade op zijn campings met behulp van een vette meegebrachte slasaus van de Lidl, waar ik en passant ook de gewassen en gesneden sla op smaak bracht. Nee, de aardappelen kwamen niet uit Nederland, die kochten we daar.

Deze tent met achterdeur, luifel voor en veel ruimte, kocht ik ruim 20 jaar geleden voor 450 gulden, toen ik met mijn toenmalige relatie van plan was om te gaan kamperen. Na vele jaren in rustig liggen in de schuur ziet hij er nog goed uit. Ik dacht dat deze tenten niet meer verkocht werden, maar Happytent verhuurt dezelfde soort tenten voor 14 dagen op dezelfde camping voor slechts 994 euro, het was 1174 euro. Wij betaalden 337 euro voor een plek en electriciteit in dezelfde periode.
Nadeel het gesjouw vanuit Nederland, de jarenlange opslag in de schuur.... en het zelf tent opzetten.
Vorig jaar betaalden we meer, want toen hadden we ook een kleine tent en twee kinderen. We betaalden toen 394 euro.

Totaal kostte deze vakantie inclusief de vele liters diesel, vier keer uit eten 950 euro is 445 euro per persoon.
Boodschappen deden wij de enige dichtsbijzijnde dure SuperU. Vrijwel alle producten kwam onder uit het schap, kortom we bukten.
Vorig jaar kookten we iedere dag, meden tolwegen, maar met zijn vieren en hond waren wij toch 1100 kwijt.

Wij hebben beslist niet voordelig gekampeerd. Toch vind ik dit een voordelige vakantie en dat komt voornamelijk, omdat ik voorheen vaak alleen op vakantie ging en dat is pas duur!!

Wat vind jij van dit bedrag?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het bedrag erg keurig voor een lekkere vakantie. Ik hou persoonlijk niet van kamperen (slechte rug en stageld is toch wel duur) maar zelf koken en lekker in de natuur staan is wel fijn. Jammer van het kitesurfen. En ja, alleen op vakantie is echt duur en nog minder leuk ook. Daarom zocht ik als alleenstaande nog wel eens een reispartner via AndersReizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet een camping in "zuid" normandie waar we voor 12 nachten met vouwwagen met zeezicht!! verwarmd zwembad (3) 2volwassen 2 kids hond en elektra heb ik 350€betaald en ook wij deden de boodschappen in de U maar het huismerk is goed en niet duur en ik had zeer veel vlees mee vacuum en diepgevroren mee !! in een kleine koelkast want dat viel vorige jaren tegen!! lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen