zaterdag, juli 31, 2010

Nepkorting op benzine

Vorige week donderdag tankte ik mijn dorstige auto bij een naburige pomp met 10 cent korting.
Terwijl ik begin te tanken zie ik een oranje gekleurd bordje met daarop: zondag 12 cent korting.

Ik besluit 10 liter te tanken, en zondag de rest te halen, want zoveel rijd ik ook weer niet met de auto.

Thuis noteer ik altijd de datum, de hoeveelheid getankte benzine, prijs per liter, aantal gereden kilometers.

Zondag ga ik weer en nog duidelijker dan de donderdag staan er uithangborden: 12 cent korting vandaag!!!
Ik tank, noteer maandag thuis weer alles in het spreadsheet.

Blijkt dat ik voor dezelfde prijs tank als op donderdag. Ik controleer de brandstofprijs van die dag nog even met die van Tango en die is exact hetzelfde.

Drie telefoontjes later, het duurde even voordat ik de bedrijfsleider van dit station aan de telefoon heb, kan ik dan vrijdag met het bonnetje het verschil gaan halen: 35 liter x 2 cent = 70 cent. Het telefoontje met haar is kort en zakelijk. Ze is er niet van onder de indruk. Geen excuus.

Ik voel me genept!
Ik voel me verloochend, ik laat de Haan geen drie keer kraaien.

2 opmerkingen:

  1. @Bufster, Ik maak me niet druk om een foutje, maar wel over neppen.
    Ik hoefde alleen maar een weg over te steken om bij de pomp te komen, dat is niet echt omrijden.

    BeantwoordenVerwijderen