woensdag, juli 28, 2010

Oprichter Aldi is overleden

De oprichter van de Aldi, Theo Albrecht is op 88 jarige leeftijd overleden. Vlak na de oorlog in 1946 begon hij met zijn eerste winkel in Duitsland. In 1961 startte hij samen met zijn broer de winkel Albrecht Discount, die later werd opgedeeld in Aldi Nord en Aldi Süd.

De gemiddelde jaaromzet is nu 25 miljard euro. Zijn vermogen wordt geschat op 16,75 miljard euro.

Op de kleintjes letten loont!. Er wordt voornamelijk bespaard op goedkope winkelpanden en verkopen vanuit de doos.



5 opmerkingen:

  1. en op fatsoenlijk behandelen van het personeel....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @uhmmm, ja, dat was ik nog vergeten. Dat ze überhaupt nog personeel hebben. Zou jij daar gaan werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom veel bij de Aldi, en het personeel is altijd super aardig tegen mij.
    Dus ik heb geen problemen met het personeel. Jullie wel dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jacqueline, ja tegen mij ook al. Schreef in het verleden wel eens over.
    Hoe kan het dan dat ze tegen klanten aardig zijn, terwijl ze door Aldi niet fatsoenlijk behandeld worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spreekt toch tot de verbeelding he? Zo'n levensverhaal. En zoveel geld verdiend door twee broers. Ze zouden in één klap het begrotingstekort van Nederland kunnen aanzuiveren. Ik ben ook jaren Aldi fan geweest. Kom er nu eigenlijk nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen