donderdag, augustus 12, 2010

Administratie bijhouden is noodzakelijk

Het afschrift van de Anadolubank arriveerde, en ik zag dat het veel minder was dan ik hier had aangegeven. Ik schrok en dacht dat er iets niet goed gegaan was in de laatste overboeking van ASN-bank naar Anadolu.
Na het inloggen in de ASN en de zoekopdracht drong het pas tot me door dat dit afschrift tot eind juli duurde en dat de laatste bijschrijving op 2 augustus plaatsvond.
Na nog wat gereken bleek dat het Anadolu-saldo nog veel hoger was. Ik nam aan dat het
-of nog niet vermelde posten waren, of dat ik toch een leuk bedrag aan rente is geworden.

Voor al dit soort berekenen zal ik ooit het spreadsheet met spaarbedragen moeten bijwerken.
In dit spreadsheet hou ik bij hoeveel ik al heb gereserveerd voor auto, scooter, onderhoud huis enz enz. Iets dat ik al lang nauwelijks meer doe. Ik spaar teveel op, te weinig tijd, teveel heen en weer reizen tussen huis vriend en mijzelf.
De avonden dat wij samen zijn doe ik niks en dat is erg regelmatig, maar tegenwoordig probeer ik, ook al is het saai, van maandagavond tot en met donderdagavond echt voor mezelf te houden. Morgenavond start alweer het weekend!!
Misschien zaterdagmiddag als het slecht regenachtig weer is, of misschien zondagavond? Maar er blijft wel meer liggen, zoals het onkruid in de achtertuin...

2 opmerkingen:

  1. Toch een vergissing in uw voordeel. Wanneer mag je weer hypotheek aflossen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bufster, ook dat moet ik nog op een rijtje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen