maandag, augustus 09, 2010

Douwe Egberts koffie is te duur voor C1000 en Jumbo

C1000 en Jumbo krijgen geen pondspakken DE koffie meer geleverd, deze winkels willen de vraagprijs van DE niet meer betalen.Vriend is dol op deze koffie en drinkt minstens 10 koppen op een dag.

Ik vind deze koffie slap, flauw, duur en muttig.

De zegeltjes op deze pakken worden door hem zorgvuldig uitgeknipt en bewaard in een grote paperclip, die wanneer het een groot stapeltje is overgaat in een pot met zegeltjes.

"Wat ga je met die punten doen", vroeg ik. Ik spaar ze voor een Senseo.
Ik zag dat hij 990 punten moet hebben voor een Senseo. Lijkt me toch niet zo moeilijk. Zo gespaard lijkt me.....

Ik krijg een punthoofd van dat gemier met de punten. Mijn koffie goudmerk komt van de Aldi en kost 2,59 zonder punten.

Een pond DE kost ongeveer 3,40 en wordt nu niet meer geleverd aan C1000, hij moet naar een andere plaats om ze bij AH te kopen.

Volgens Kieskeurig kost de Senseo Philips HC7810 tussen de €54 en de € 70
Het verschil tussen de Aldi en de DE koffie is 81 cent. Stel het verbruik op 3 pakken per maand. Dan heb je over 22 maanden een Senseo bij elkaar verdiend.

Vriend zweert bij zijn rode snelfiltermaling van DE, maar beweert dat mijn koffie alleen bij mij lekker smaakt, omdat dat zo bij mij is. Suikerbrood smaakt in Friesland ook lekkerder dan elders.

Kan best allemaal. Vandaag beweerden twee Italiaanse gasten dat mijn Aldi koffie prima smaakt. Mijn opmerking dat de espresso en de capuccino toch echt wereldberoemde Italiaanse koffie is, en mijn snelfilter niet, deden ze af, met de zeggenschap dat ze nu niet in Italië zijn. Nogmaals bevestigden ze dat de koffie prima smaakte.

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij ben je voor een Senseo minimaal 15600 punten nodig. Of bedole je niet een Senseo apparaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook de goedkope koffies en ze smaken prima. Daarnaast kan ik niet zo heel erg goed tegen DE, krijg er snel diarree van.

    Ik hoop dat je vriend naar een DE-winkel gaat om zijn Senseo, anders moeten de zegeltjes ook nog eens aangetekend verzonden worden, wil hij ze niet kwijtraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Noenie, ja, is het nog duurder aan punten voordat je zo;n apparaat kunt aanschaffen.

    @Willeke, niet alleen voordeliger, maar ook beter. Lidl heeft ook prima koffie, misschien wel net zo duur, maar prima smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. douwe egberts kost nu bij plus bijna 5 euro voor een pond,en de bonen koffie ervan over de 7 euro,is toch niet normaal meer.ik koop hem ook al niet meer
    te duur

    BeantwoordenVerwijderen