dinsdag, augustus 17, 2010

Goodbye Anadolubank, Hello Leaseplan bank

Regelmatig kijk ik rond op de sparen.pagina.nl of er nog banken zijn die meer opleveren.
Het €urodrillboek schrijft er al over, van spaarbank veranderen doe je wanneer het minimaal 0,2% punt scheelt. In de vijf jaar dat ik hier blog en consuminder ben ik al regelmatig geswitcht.
Iedere keer een bank genomen dat door de Nederlandse Bank werd goedgekeurd.

Nu wordt het weer de Leaseplanbank. Ik ben benieuwd hoe lang ik bij deze club blijf.

Het aanmelden en het afmelden duurt meestal een week. Moeilijk is het allemaal niet, maar je moet wel opletten natuurlijk. Alles regelen volgens de voorwaarden. Door het wijzigen mis je meestal een week rente. Ik ben er dagelijks mee bezig.

Het €urodrillboek is niet meer nieuw verkrijgbaar. Zoek in de bibliotheek of lees anders mijn andere blogs hierover.

Update: Het geld van de Anadolubank stond al op de 18e augustus op de ASN bank. Op de 19e werd het overgeschreven naar de Leaseplanbank waar hetr op de 20e bijgeschreven wordt.
Precies op tijd voor de stop van nieuwe klanten.

5 opmerkingen:

  1. Leaseplanbank werkt naar mijn eiegn ervaring prima. Vraag is wel of ze ook net als andere banken hun rente gaan verlagen. Systeem (2,1% + Euribor % 1 maand) blijt intact tot 1 januari, we zullen dan zien. veder werkt het systeem goed, prima inzicht in renteopbrengst, maandelijkse uitbetaling rente etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Kees:

    Heb zelf ook goede ervaringen met de Leaseplanbank.nl, zolang de euribor blijft stijgen ben ik tevreden. Las zojuist wel dat ze voorlopig geen nieuwe klanten meer aannemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @N\Kees en Johan K. Dank voor jullie aanmoedigingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is wel apart om te zien dat leaseplan, wat bekend stond om het leasen van auto's, nu eigelijk een leaseplanbank.nl is geworden. Een bank die auto's least.
    Ik hoor er overigens veel goeie verhalen over.

    @kees
    kan jij mij misschien uitleggen wat Euribor nu precies inhoud?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Maud, Euribor betekent dat alle Europese banken tegen een bepaald vastgesteld tarief elkaar geld lenen.
    Dit tarief loopt momenteel op en ook de spaarrenten, hypotheekrenten enz.
    5-11-2010

    BeantwoordenVerwijderen