vrijdag, augustus 06, 2010

Voedselbonnen worden veel gebruikt in de VS

  1. Lekker belangrijk zul je misschien denken, de ver van mijn bed show, maar toch.

Op Fok.nl las ik dat 40,8 mln van de 300 mln Amerikanen voedselbonnen krijgt.Dat is erg! Omgerekend is dat 13,16%, ruwweg 1 op de 7,5 Amerikanen die er gebruik van maken.

Daar schrok ik van, maar gelijkertijd dacht ik aan de doorgevoerde bezuinigingen op personeel in Nederland.
Postbezorgers in plaats van Postbodes.
Schoonmakers die voor 8 euro werken, beneden het minimumloon.
Stukloon wordt weer elders ingevoerd.

Het verschil tussen arm en rijk wordt groter. Ik heb er geen antwoord op, ook geen oplossing. Als ik naar deze bedragen kijk, denk ik dat er een overschot aan laaggeschoold personeel is.

4 opmerkingen:

  1. Helaas is er geen overschot aan laaggeschoold personeel. Ik ben zelf geen laaggeschoold iemand, maar zelfs na 1,5 jaar actief zoeken naar werk nog altijd geen passende baan gevonden. In de tussentijd dus wel gaan schoonmaken, omdat er toch geld moet binnenkomen.
    Er klopt inderdaad steeds minder van die 'marktwerking' die zo goed zou moeten zijn voor de economie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan nog, alle werk moet gewoon fatsoenlijk betaald worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Lottebees, ik heb je website gelinkt onder kopje favoriete websites, hoop dat je een leuke omzet maakt.

    @Elise, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Elise, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

    Wat heeft dat te maken met fatsoenlijk betaald worden voor werk?

    BeantwoordenVerwijderen