dinsdag, augustus 31, 2010

Voorlopige aanslag belasting ontvangen

Gelukkig, de voorlopige aanslag belastingaangifte heb ik ontvangen en ik krijg geld terug!
1329 euro. Toch leuk.

Ik vertelde het aan mijn broer, ook wel genoemd inspecteur belasting voor grote bedrijven. Kennelijk gelukkig geen interesse om mijn doopceel te lichten, want hij antwoorde prompt:
"O, dan moet je betalen".!

Hè, hoe bedoel je dat?

Heel eenvoudig, de belastingdienst geeft voorrang aan de mensen die geld terug krijgen en later komen de te betalen aanslagen. Je ontving je aanslag laat, dus je moet betalen.

Ik hielp hem uit de droom en vertelde hem, dat ik het zwarte schaap ben, degene die te laat is met opgeven, wachten tot ik de brief krijg dat ik op moet schieten.
Maar ja, hij ziet best dat het goed met me gaat en ja, dus ik besloot tot een leugentje om bestwil, het zoveelste leugentje. Ik zei dat vooral mijn giften mijn teruggave bewerkstelligd hebben.

Ooit, ja ooit zal ik de waarheid wel eens vertellen, dat ik een te grote hypotheek heb, teveel geld ben kwijt geraakt aan beleggen, dat ik nog steeds veel geld kwijt ben aan aflossen en dat ik wel giften heb, maar toch een stuk bescheidener dan vroeger. Ja, dat zal ik ooit vertellen. Misschien hou ik ooit wel eens mijn aflosfeestje en vertel ik het dan, maar dat duurt nog wel even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten