maandag, augustus 23, 2010

Wasmachine na vijftien jaar kapot

Vijftien jaar is mijn oude Indesit.
Ik kocht hem toen mijn badkamer door een plaatselijk loodgietersbedrijf werd verbouwd voor 17.000 gulden. Een heel bedrag. De klus duurde ook erg lang. Uiteindelijk heeft mijn zwager de resterende werkzaamheden verzorgd.

Dankzij de verbouwde badkamer paste mijn goed werkende bovenlader Bauknegt niet meer. Ik moest een voorlader en dankzij de dure badkamer en een paar maanden eerder nieuw aangeschafte auto, was ik blut.

Ik kocht een onbetrouwbare Indesit. Twee jaar later ging deze kapot, maar werd gemaakt door een wasmachine reparateur die hem vakkundig maakte. Vele wassen waste ik daarna. Zeker met de komst van "vrienden op de fiets"en later ook B&B.

Nu is hij dan eindelijk echt kapot. De trommel rammelt verschrikkelijk en afgelopen weekend rook ik een schroeilucht.

Ik had al eens advies ingewonnen. De man adviseerde een 7 kg AEG Lavamat.

Inmiddels ken ik door een dichtbijwonende wasmachinereparateur. Ook hij adviseerde een AEG Lavamat, ik vermoed omdat hij ze ook verkoopt, maar tevens omdat hij vertelde dat de huidige Bauknegt minder goed is dan de vroegere. Ook vertelde hij dat Bosch en Siemens één pot nat is.
Naar een Miele heb ik niet geïnformeerd.

Omdat hij dichtbij woont. en hij service biedt, die verder gaat dan "garantie tot de deur", mag hij mij een wasmachine leveren, en dat is geen verrassing een AEG Lavamat van 6 kg groot. Hij kost 575 euro inclusief de nog steeds verplichte verwijderingsbijdrage. Volgens Kieskeurig is dit een dure wasmachine.

De verzekering van goede service is me wel wat waard, daar heb ik wel wat euro's voor over. Als ik hem 's morgens om zeven uur bel, dan komt hij na zes uur 's avonds langs en helpt hij me uit de brand.
Woensdag haalt hij de oude Indesit weg en brengt en installeerde de nieuwe AEG Lavamat. Het is ook de dag van Sint Salarius, ik hoef geen geld van de spaarrekening te halen. Er zal ook geen geld naar de spaarrekening toegaan, vrees ik.

Misschien word ik weer te gemakkelijk met geld uitgeven en wordt het tijd om weer eens wat spaargeld af te romen.

Update: Het is de AEG Electrolux L56840 geworden en het heeft 2 uur voor twee man gekost om hem te plaatsen in de inbouw deel van de badkamer. Hiervoor werd nog 45 euro extra aan kosten gerekend. BCC heeft dezelfde prijs als deze man ook 574 euro. Het apparaat weegt 67 kilo.
Ik betaald inclusief verwijdering, langer snoer extra uur werken 624 euro.

1 opmerking:

  1. Ik vind het toch netjes als je gewoon een wasmachine kunt halen en je spaarbuffer niet hoeft aan te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen