vrijdag, september 24, 2010

De gevel van het huis blinkt weer

De al langer bestaande behoefte om flink veel geld uit te geven is weer wat weggezakt.

Nu de gevel van het huis is opgeknapt en de wetenschap dat de achterkant van mijn tuin ook voordelig wordt afgesloten met een hardhouten dubbele poortdeur, ben ik voorlopig tevreden.

Ik heb nog wel wat wensen, maar ze zijn niet meer zo noodzakelijk. Het mag ook volgend jaar allemaal.

Mooi afdak boven de achtertuin met daaronder ledlampen. Marmoleum vloer overal. Het is voorlopig goed zo.

Iedereen kan zo mijn achtertuin in lopen en ik vond het prima, want een open tuin geeft ook veiligheid. Maar de laatste tijd mis ik dingen uit de achtertuin, zoals asbakken voor vriend. Bijeengebonden bloemen zomaar los, met het binddraad los op de grond.
Nu moet ik dus wel de achtertuin op slot draaien. Jammer, want ik houd helemaal niet van sloten en deuren open maken als ik met de fiets of scooter wegga. Nee, dat is niks voor mij. Het is een erfenis van mijn jeugd, ook daar kon iedereen zo het erf op lopen.

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat je je zelfs in je eigen achtertuin niet veilig kunt voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat het nodig is toch de boel weer op slot te doen. Het is inderdaad veel fijner als je het gewoon open kunt laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Schuldenvrij en @Vlijtig Liesje, Ja het is niet echt erg natuurlijk, een beetje kattenkwaad.

    Een schutting is niet voordelig, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen