donderdag, september 09, 2010

Groot genieten in de achtertuin


Het nog tot gisteren in de lucht zijnde weblog Zonnig en Zuinig leven ging over haar bio-ethanol haard dat ze al vier jaar bezat en op Marktplaats had gekocht.. Ze genoot er van en ze kocht de flessen bio-ethanol bij de Action 1,52 per liter.
(prijs per 1-1-2011 1,62 bij Action)

Ook ik ben een Action fan, en ik zocht een voor op het terras, voor het vasthouden van de lange zomerse avonden ook een kachel. Tuinhaarden zijn errug duur.
Een electrische straalkachel is ook leuk, maar dan voor andere mensen die geen bezwaar maken tegen 2200 kWh verbruik of zo.

Haar haard geeft veel warmte af, maar ook te duur volgens mijn maatstaven. Al surfend op MP kwam ik deze haard tegen. Een beetje sfeerlicht, sfeerwarmte. Je moet er boven op zitten.

Vanavond heb ik het zonnescherm uit, de nieuwe gelhaard van 49,95 gevuld met 2 x 0,2 ltr bio-ethanol voor een uur warmte en gezelligheid er onder aangestoken met een vlam-aansteker van het Kruidvat voor 1 euro en niet die van 2 euro van de Marskramer.Ok, er zijn voordeliger manieren om het aan te steken.

Een oplaadbare campinglamp staat op de vensterbank en zorgt voor de verlichting, een verlengsnoer vanuit de schuur voor extra energie voor de laptop, waarmee ik op een gratis gekregen ligbank lig, glaasje Aldi rosé onder handbereik.

Alleen die muggen, die dansen ondanks de Autan met Deet er in toch nog dicht om mij heen.

Het is helemaal top! Ik ben benieuwd wat vriend er morgenavond van vindt. Ik wil morgenavond buiten eten en genieten van de haard , leuk toch.

Update: Het woei te hard om het zonnescherm om laag te houden. Dus aten we binnen.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de haard echt super leuk, je kunt hem ook binnen zetten las ik?
    Geeft hij ook inderdd warmte af?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Eurootje, het is behaaglijker met een warmtebron in de buurt. Voor volledige warmte is hij onvoldoende.
    Het is ook ruim een uur branden voor 0,2 liter. Bij Gamma kost 1 liter bio ethanol ruim 3 euro.

    Het is gezellig en het verdrijft de kilte.

    Gamma heeft allerlei electrische branders met meer hitte, die zeker voldoen naarmate de koude toeneemt.

    Maar wat zijn die vlammen gezellig.

    Vanavond heb ik gemerkt dat deze ook binnen gebruikt kan worden, de onderkant van het toestel is nauwelijks warm.

    BeantwoordenVerwijderen