donderdag, september 30, 2010

Ik probeer nog steeds 10 dingen in 1 dag te proppen

Gisteren kwam een kennis uit de buurt voor de zoveelste keer voor een kop koffie onverwacht aan de deur. Weer had ik geen tijd voor hem. Hij zag aan de visite die ik had, dat hij niet welkom was en zei: "Dit is nu de vijfentwintigste keer dat ik voor niks langs kom".

Die vijfentwintig keer kan ik niet controleren, wel dat ik voor de vierde keer inderdaad met iets of iemand anders bezig was. Ik kan het niet helpen. Altijd bezig is goed gezegd.

Tja, het zal nooit anders worden, ik ben graag bezig, met wat dan ook. Tien dingen in één dag te proppen heet dat of zo.

Dit weekend ga ik naar Arnhem (CDA) toe, vriend zie ik zaterdagavond pas en de moestuin, huis schoonmaken, mijn eigen achtertuin? Ehmm, vanavond kan ik nog wel wat pompoenen en andijvie ophalen uit de moestuin, en wat meer onkruid weghalen. Mijn eigen achtertuin en de mooie violen die ik gisteren kocht bij Aldi, tja, dat moet dan ook maar ergens tussendoor doen.
Lukt het ook nog ergens een uurtje vrij te maken voor het schoonmaken van de eerste etage en het liefst ook nog de begane grond. De werkster zegde een paar weken terug op door privé problemen.
Spullen terugbrengen die ik leende voor het schoonmaken van de gevel van het huis? Volgende week ergens.

Ik ben niet politiek ge-engageerd, maar lid geworden na meer dan 10 jaar op mij inpraten door mijn zeilmaat. Tot mijn vreugde wordt de boerka verboden, hoop ik maar dat de huidige regering snel gevormd wordt. Misschien dat ik nog een vraag kan richten om het wachtgeld voor ex-ministers ook te verminderen naar drie maanden of maximaal een jaar. Ik bedoel wanneer het komende kabinet het ook geen vier jaar volhoudt, hoeven ze wat mij betreft zeker niet al te lang in een luxueuze wachtgeld regeling.

4 opmerkingen:

  1. Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je het CDA congres ervaren hebt. Ben je trouwens nog gespot op TV? Ik meende je tot 2 keer toe gezien te hebben. Wij hebben de hele ochtend, tot aan de pauze, gekeken. Wij vonden het een boeiend congres.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ellen, Ja een broer zag me ergens tussen 11 uur en de lunch. Ik heb het nog even nagekeken, maar ik zag mezelf niet. Ergens rechts van microfoon nr 5 zat ik 's morgens. 's Middags zat ik naast andere familie achterin de zaal, ver van de camera's.
    Vond je het wat, dat congres?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot twee keer toe heb ik je gezien. Je was een paar seconden vol in beeld. Man en ik hebben lui, in bed liggend, tot aan de lunch gekeken en we vonden het een boeiend congres. Toch vond ik de sprekers over het algemeen nogal negatief over de samenwerking met de PVV en ging men nauwelijks in op de inhoud van het bereikte accoord. Dat vond ik jammer, maar begrijp best dat de emoties hoog opliepen bij de CDA-leden die de coalitie met VVD en gedoogsteun van het PVV, niet zagen zitten. Toch ben ik persoonlijk blij dat een VVD-CDA kabinet er gaat komen. Ben echt benieuwd wat daarvan terecht gaat komen en of de volle 4 jaar 'uitgezeten' gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ellen, ik geloof niet dat het vier jaar worden. Wie weet hoe de rechtszaak afloopt.
    Het meest positieve is dat die burka wordt afgeschaft. Emancipatie moet van binnen uit komen, maar misschien helpt dit?
    Merkel zei vandaag leven volgens de grondwet in Duitsland belangrijk is. Was netjes gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen