woensdag, september 29, 2010

Jeukjes en kriebeltjes

Al heel lang heb ik jeukjes en kriebeltjes. Ik vermoedde dat het van mijn matras kwam, dus ik gaf mijn schapenvacht weg, waste de moltoen hoes, kocht een matrasbeschermer, gebrukte de stofzuiger, gebruikte de stoomreiniger, en nog steeds jeukjes en kriebeltjes. Tijdens mijn slaap schijn ik zelfs te krabben.

Tijdens vakanties trekt het weg en bij vriend heb ik er ook last van.

In 2007 kocht ik het matras, nadat gasten van "Vrienden op de Fiets " de matrassen prezen die ik voor heb had gekocht. Het sliep toen heerlijk.

Nu niet meer. Volgende week wordt het matras gereinigd van stofmijt. Het kost wat, maar ik zie er naar uit.

Als kind sliep ik tijdens een kampeervakantie op het stro. Aan het einde van de vakantie was mijn wang open en kreeg ik injecties van de huisarts, om de opgelopen allergie te verminderne. Ik ben er kennelijk gevoelig voor.

Als het reinigen helpt hoop ik dat vriend zijn bed ook gaat laten reinigen.

4 opmerkingen:

  1. Voor die stofmijt ben ik ook enorm allergisch. Hoewel ik er geen enkel zakelijk belang bij heb, wil ik als tevreden klant daarom graag eens wijzen op het assortiment van http://www.allergiewinkel.nl

    Je kunt daar bijvoorbeeld kussens kopen die frequent wassen boven 60 graden prima doorstaan, maar ook allergeendichte hoezen voor je matras.

    Hermen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zitten toch geen bedwantsen in je matras? die schijnen tegenwoordig namelijk weer helemaal terug te zijn. Jach!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hermen, Bedankt voor de tip, misschien is het iets voor het matras van vriend.

    @Schuldenvrij, :-)))

    @Willeke, ik moet er niet aan denken. Ik snap nog steeds niet dat er weer luizen gevonden worden bij schoolkinderen. Dat was toch nooit zo? Jakkes.

    BeantwoordenVerwijderen