dinsdag, september 28, 2010

The Simple Dollar over aflossen

De weblog the Simple Dollar ben ik gaan lezen na tips van SparenBesparen

Ik las hoe moeilijk het is om je hypotheek omlaag te krijgen. Het langdurige langzame proces, Je lost een bedrag af, altijd ten koste van je gewone bankrekening.

"My wife and I are marching slowly towards paying off our home mortgage. We’re making our payments as big as we reasonably can, but it’s still painful to look at our account balances and see that the balance is falling ever so slowly. It’s a long, slow march without any strong sense of forward progress, no matter how hard we push.

It’s much like travelling toward a mountain far in the distance. We’re making progress, but the progress is so slow that we feel as though we’ve been running forever with nothing to show for it.

There are times when it’s tempting to just abandon the journey, to throw that novel-in-making in the trash, to stop focusing on paying off our mortgage and enjoy things now."

Kortom het is een langzaam en moeilijk proces. Er staan in het stuk nog 14 tips om af te lossen. Knip de aflossing in stukjes en zie hoe je weer een stuk milestone hebt bereikt.

Verzamel mensen om je heen die ook aflossen via bijvoorbeeld Facebook, Twitter.
Visualisser je doel, om het te halen.

Alles helpt, lees ik

Over het visualiseren kan ik kort zijn, het helpt voor geen meter. Ook mijn inlogcodes of wachtwoorden met her woord miljoen er in helpt niet. Maar zeg nooit nooit, wie weet heb ik opeens tienmiljoeneuro, een leuk bedragje, dat maakt een ander mens van mij.

Als ik een visioen of inzicht krijg, dan werkt het wel en ja, dat heb ik nog steeds niet gehad, dus ik werk maar stug door op micro stukjes. Zo heb ik een aflossingsformulier verzonden voor weer 2.000 euro hypotheekschuld naar beneden per 1 november.Een milestone.

4 opmerkingen:

  1. Goed zo! Hetzelfde geldt soms voor werk. Ook aan sommige klussen lijkt maar geen eind te komen.
    Het kan helpen om te denken: 'ik heb vandaag weer een een enorme deuk in dit pakje boter geslagen'.
    Pakje boter, maar een toch een enorme deuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is misschien een lange reis, maar die kan wel voor veel voldoening zorgen.
    Met €2000 extra aflossen, dat heb je toch maar gewoon gedaan. Want dat kon! Idd een mijlpaal.
    En alle kleine beetjes helpen voor een grote berg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent hartstikke goed bezig, Opnieuw Beginnen. Volgens mij zit je aardig op schema. Zelf proberen wij ook wat in te lossen, maar het zal niet lukken om de hypotheek in zijn geheel afgelost te krijgen. Aan de andere kant, is die noodzaak niet zo hoog, omdat we een behoorlijke overwaarde hebben. Alle beetjes helpen.
    Op 29 oktober zijn we (H. en ik) in de buurt en komen we langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anna, leuke vergelijking.
    @Lottebees, dank voor de steun.
    @Ellen en H, Van harte welkom op de 29e.

    BeantwoordenVerwijderen