woensdag, september 08, 2010

Spaarloon geeft 72% rendement

Deze vorm van sparen vond ik zo 'not done'. Slechts 613 per jaar!!!! Wat is dat nou voor een bedrag. Wat een bedrag uit de oude tijd, toen spaarloon nog niet werd uitgevonden om 1 x per vier jaar te deblokkeren door de overheid als stimulans voor de noodlijdende economie. Tot ik dit boek, pagina 89, tip 38 las.


Samen rijk worden
Samen rijk worden
Adriaan Hiele & Erica Verdegaal

Als je macimaal 41,85% belasting betaalt, zoals ik, dan hoef je netto slechts 356 euro in te leveren om het maximum van 613 per jaar te sparen.
Dus zelfs al is de rente nihil, dan heb je toch rendement.

Je kunt je werkgever aan zijn jasje trekken om een spaarloonregeling voor een gunstiger rente te zetten.

Vroeger nam ik een levensverzekering van mijn Spaarloon bij de Goudse verzekeringen. Nou ja, na zoveel jaar kan ik zeggen dat het een redelijk rendement is, maar niet wereldschokkend. Beter is het geld op een spaarrekening te zetten. Vanwege deze verzekering was ik eigenlijk wel klaar met spaarloon, maar nu met het boek van Erica Verdegaal en Adriaan Hiele ben ik om. Ik ga weer meedoen met spaarloon.

Valt mee zeg, een rendement van 72%! Doe jij ook mee met spaarloon, of vind je het een duffe ouderwetse regeling?

Update 9-9-2010: Het wordt een spaarloon regeling bij de Fortis bank volgens het actuele, maar volgens mij verouderde aanvraagformulier. Geen rente dus wat de spaarrekening spekt. Het rendement komt dus echt van de belastingdienst/

4 opmerkingen:

  1. Manlief doet al jaren mee met een spaarloonregeling. Het maandelijkse gespaarde bedrag wordt doorgesluisd naar een lijfrenteverzekering. Deze loopt tot ergens in 2014, dus na die tijd kunnen we het spaarloon weer gewoon sparen. De in 2014 vrijvallende lijfrente zullen we premievrij laten doorlopen. Dit hebben we ook gedaan met een lijfrenteverzekering, ooit gestart vanwege de aanschaf van een groter huis, die eerder dit jaar afliep. Deze loopt nu weer een jaar of 7 door, in elk geval tot manlief 63 is, om eventueel vervroegd uittreden mogelijk te maken. We zien het tegen die tijd wel!

    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mezelf net opgegeven bij de baas. Moet het informatiepakketje nog doorlezen, dus ben zeer geinteresseerd in de mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al jaren spaarloon dat ook doorgesluisd wordt naar een lijfrenteverzekering. Loopt nog 5 jaar door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ellen, die lijfrente levert dat nog iets meer op, dan wat er in gestops is?

    @Bufster, we zitten op het zelfde punt. Toch maar doorzetten, blijkt nu.

    @Marianne, is dat financieel al gunstig uit laten betalen over vijf jaar?

    BeantwoordenVerwijderen