maandag, september 13, 2010

Spaarloon wordt in november voor hele jaar 2010 ingehouden

De contactpersoon van de salaris-afdeling van het bedrijf waar ik werk, kwam naar me toe en vertelde dat het ook nu nog mogelijk was om in bijvoorbeeld al in november voor het hele jaar 2010 het spaarloon te verrekenen. In één keer inhouden of ik dat wilde en of ik dat financieel kon opbrengen.

Ik keek hem aan en een lach brak door op mijn gezicht. "Ja, dat zou wel lukken."
"Echt, is dat geen probleem", vroeg hij nogmaals. "Nee, echt dat is geen probleem", antwoordde ik wederom.

De berekening van het rendement vertelde ik inmiddels ook aan meerdere collega's en ook dat het in een keer ingehouden kan worden. Dat het suffe spaarloon, dankzij de belastingen een groot rendement oplevert, en niet vanwege de spaarrente van de banken. Dat ik destijds in een woeker-lijfrente-pensioen belegde en dat het bedrag nu ongeveer net zo groot is, als ik er destijds in stopte. Dat dat niet handig was, maar een spaarloon prima, mits na vier jaar bij vrijkomen elders wordt gespaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten