donderdag, oktober 07, 2010

Blijkt dat ik 3000 euro ga aflossen per 1 november

De brief van de Direktbank die ik vandaag ontving blijkt dat ik kennelijk niet duidelijk genoeg 2000 euro had geschreven.
De bevestigingsbrief van de Direktbank luidde:

"De extra aflossing bedraagt EUR 3.000,00" en wordt per 1 november 2010 van uw bankrekening afgeschreven.

Een afdruk van het deel van het formulier "Verzoek tot extra aflossing" staat hieronder. Wat lezen jullie?





Nou ja, dan maar 3.000 euro. Het is weer een extra Milestone

Vandaag las ik in de Consumenten Geldgids een verhaal over mensen die een paar jaar terug hun Robeco hypotheek volledig aflosten, maar dat het doorhalen in het hypotheekregister hun nog flink geld moest gaan kosten. Robeco deed dit niet voor hen. Sterker nog, ze bleven ongevraagde post van Robeco ontvangen. Ze konden zelfs van deze post niet afkomen, tenzij ze flink wilden betalen voor het doorhalen van hun hypotheek in het hypothekenregister. Deze mensen waren daar te krenterig voor. Dankzij de Consumentenbond is het gelukt.

Update: Op 4 november werd het bedrag afgeschreven. Toch maar goed dat ik tenminste 1% rente krijg op mijn ASN bankrekening.

3 opmerkingen:

  1. Ach Opnieuw Beginnen.... het heeft blijkbaar zo moeten zijn.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker die banken doen gewoon wat ze zelf willen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ellen, zo dacht ik ook.
    @Schuldenvrij, klopt helemaal, maar het komt helemaal niet zo slecht uit.

    BeantwoordenVerwijderen