zondag, oktober 31, 2010

Boodschappen tot half november ingekocht

De boodschappen werden door mij vorige week dinsdag ingeslagen tot half november en kostten 70 euro.

De houdbaarheid van kaas loopt tot de derde week van november, dus dan moet er weer bij gekocht worden. Roomkaas met of zonder bieslook is tot januari houdbaar.

Hoe doe je dat dan met brood? Simpel, ik heb een broodbakmachine, maar ik kocht van die heerlijke afbakbroodjes van Aldi, rijstewafels, roggebrood. Ik kom de tijd wel door.

Over groente hoeven we het niet te hebben, die wordt af en toe gebracht vanit de moestuin. Of ik haal ze uit de geweckte potten of uit de diepvries.

Vlees en vis uit de vriezer. Houdbare melk. Koffiemelk is ook houdbaar.

Voorlopig heb ik het met gemak 1,5 week gered zonder boodschappen.

Het gemak kwam vooral omdat vorig weekend vriend hier kookte met vlees en aardappelen uit eigen voorraad. Groente uit mijn voorraad.
Een vriendin had een macaronimaaltijd 'over'. Goed voor twee dagen. Dit weekend logeerde ik bij vriend en alhoewel hij altijd eet volgens de aanbiedingen en ik hoopte dat hij was ingegaan op het spinazie aanbod van Lidl, werd het pizza. Ongezond vond ik. Twee dagen macaroni en nu weer pizza en vanavond bloemkool met aardappelen en vlees.

Ik kookte zelf nog een hele pompoen. Ik maakte Turkse soep van een zakje gedroogde soep van Knorr..

De gedachten aan een goede maaltijd thuisbezorgd doet mij ook al watertanden en misschien ga ik nog een keer voor gaas.

Ik begin steeds meer te verlangen naar rauwkost en gezonde groente. Teveel macaroni en pizza is niet zo gezond.

De linker buurvrouw stond er op dat ik haar telefoonnummer opschreef en haar belde als ik iets nodig had. Ze smeekte me als het ware dat ze me kon helpen.

De rechter buren belden gistermorgen aan, terwijl ik een bad nam. Snel in of uit het bad stappen is geen sinecure. Toen ze me niet beneden zagen, klopten ze op het raam. Ik klopte terug vanuit het bad met de zachte onderkant van de kruk tegen het badkamerraam op de eerste etage. Ze snapten het niet. Ze dachten dat ik hulp nodig had en spraken toen door de brievenbus. Toen stapte ik ook maar uit bad en riep terug van de bovenverdieping naar de brievenbus. Ik douchte af, kleedde me aan en toog naar de buren. Ze gaven me bloemen en een heerlijk (bevroren) vis. Ze maakten zich zorgen. Ik heb geprobeerd het uit hun hoofd te praten.

Het is ook niet nodig, iedere dag heb ik bezoek. De telefoon gaat regelmatig. Vanaf gistermiddag tot begin van de avond was ik bij vriend. Ik ging vandaag zelfs met hem al weer naar de kerk. Zelfs de eenvoudigste afspraken buiten de deur vind ik al top.

Ik lees weer boeken en ik heb een particuliere thuiszorg in kunnen huren die voor mij voordeliger is dan de thuiszorg van Careyn. Ik hoop dat ze nog vaak kan komen helpen. Heerlijk is dat nu, je laten verwennen. Careyn kon mij niet vertellen hoeveel ik moest betalen maar het zou meer dan 15 euro per uur zijn. De particuliere thuiszorg woont op nog geen tien wandelminuten afstand. Ik vind dit prettiger dan al die goedbedoelde familie en vrienden.

2 opmerkingen:

  1. Wel lief al die aandacht, maar het kan inderdaad heel onhandig zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je gezond wilt eten. Je krijgt er gewoon meer energie van. Pizza en macaroni op zijn tijn is lekker, maar liever niet te vaak voor ons. Wij doen het eens per week.
    Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen