donderdag, oktober 28, 2010

De betaalrekening is even gespekt

Vanaf vandaag staat voor 1% rente het bedrag van 3000 euro klaar op mijn ASN betaalrekening klaar voor de volgende hypotheekaflossing van dit jaar.

Mijn ASN bank levert 1% rente en dat is een prettige bijkomstigheid. De ING internetspaarrekening levert nu slechts 1,6% op. Dus een betaalrekening met een rente van 1% is zo gek nog niet.

Op 1 november, zo beloofde de Direktbank mij, zal een bedrag van 3.000 euro extra afgeloist worden op de hypotheek.. Dit jaar heb ik dan 8.000 euro extra afgelost, plus de extra grote maandelijkse annuïteit.

Aan het einde van het jaar heb ik dan 11.950 afgelost en daarmee komt he hypotheekbedrag op ongeveer 85.860. (bedragen zijn afgerond)

Update: Op 4 november werd het bedrag geïnd door de Direktbank. Dat is dus extra plezierig dat het bescheiden rente opleverde

5 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit. Lijkt me heerlijk wanneer wij ook weer kunnen aflossen op de hypotheek. Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geld dat je niet direct nodig hebt, kan je bij I.N.G. op een toprekening zetten met 2 % rente, heb je het nodig zet ik het eerst op de betaalrekening waar ik niets op krijg, en zo gauw ik het niet nodig hebgaat het naar de toprekening

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem: De toprekening kun je openen als je er minimaal €5000 saldo op stort óf je een ING betaalrekening hebt waar je salaris op gestort wordt. Als ik het goed heb gelezen heeft Opnieuw Beginnen een salarisrekening bij ASN, die 1% rente vergoedt op het uitstaande batige saldo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk best belachelijk dat de rentes op rekeningen tegenwoordig zo belachelijk laag zijn. Ik kan me nog wel herinneren dat de rente 3,6% was. Tegenwoordig is het op een normale rekening zelfs 0%

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LZV, ja het is even aanhikken tegen de aanslag op de spaarrekening, maar het is bijzonder prettig om het hypotheekbedrag te zien zakken.

    @Anoniem, @Ellen heeft het perfect uitgelegd. Ik kan daar niet aan tippen.
    Ellen is beheerster van deze groep:
    http://groups.omni-chat.com/consuminderen
    @Ellen dank.

    @Pascal, de rente op spaarrekeningen trekken weer aan. Ik weet niet of dit nu een goed of slecht economisch teken is. Maar ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen