maandag, oktober 18, 2010

De Sim Fiddle scooter rijdt top

De Sym Fiddle scooter die ik bij Fred Motoren kocht rijdt geweldig. Er staat nu bijna 8.000 km op de teller en ik ga er vast nog lang van genieten.

Het benzineverbruik is nu ruim 1 : 40 en dat is lekker zuinig.

Wat ik vooral prettig vind is dat na een servicebeurt het ding het ook echt goed doet. Geen garantie tot het einde van de straat, maar echt voluit karren.
In het verleden bij de vorige leverancier, die nu failliet is, lukte dat zelden. De reparatie service van deze motorzaak weet wat ze doen.
Bovendien blijkt dat ik echt maar 1 x per 5.000 km langs hoef te komen en niet vaker. Dat was ook anders. Ik moest regelmatig langs om bijvoorbeeld de kleppen te stellen.
Minpuntje nu is dat er zes weken gewacht moet worden op een servicebeurt.

Vandaag was de laatste werkdag voor woensdag het gips aan mijn voet komt en ik dacht met de auto te gaan, want het is herfstvakantie en met een gipsenvoet mag ik geen auto rijden. Bovendien had ik afgelopen weekend meer dan 100 km op de scooter gezeten. Foute gedachte was dat. Op de terugweg heb ik 45 auto-minuten gereden, tegen 25 minten op de scooter.
De komende tijd hoop ik nog wel met de scooter te rijden. Dat mag wel, alleen hoe vervoer ik die krukken dan?

3 opmerkingen:

  1. Twee klemmen voor een hockeystick of tennisracket monteren? Of iets waar normaal een buggy aan gaat? Alvast heel veel sterkte voor woensdag.
    Groeten, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tussen je tanden?
    Sterkte bij de operatie. En knap maar snel weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @dank Hermine, ik denk aan een elastiek om het zadel heen of zoiets. Ik zou 100 keer liever op vakantie in Frankrijk zijn.

    @Bufster dank, ik mis je logjes.

    BeantwoordenVerwijderen