maandag, oktober 25, 2010

Operatie voor de helft gelukt

Goed ziekenhuis het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam. Ik ben er prima verzorgd. Het personeel neemt alle tijd voor je. Maaltijden worden ter plekke opgeschept en er is keuze.

De grote teen en de daarnaast gelegen teen (hamerteen) zijn recht gezet, waarbij de hamerteen weer in de kom is gezet. Beide tenen werden vastgezet met een pen.
Op de tweede dag, na het maken van de foto komt de chirurg voor de tweede keer langs. De hamerteen was gewend af te buigen en deze teen was sterker dan de pen. De pen werd er uitgehaald.

Operatie voor de helft gelukt. Ik hoor over twee en een halve week wanneer ik terug moet voor controle hoe het afloopt.

Morgen wordt de rollator omgeruild door een rolstoel, door de thuiszorgwinkel Careyn. Een geweldige service. Op kosten van de ziektekostenverzekering gratis huur van deze artikelen. Ik begin te begrijpen waarom de basis verzekering zo duur is.

Met de rolstoel kan ik in de auto van vriend er nog eens op uit. Nu kan ik nog weinig en ik begin het al behoorlijk zat te worden, al heb ik veel bezoek, telefoon en drink ik dagelijks een kop koffie bij de buurvrouw.

Update: Bij het verwijderen van de hechtingen vandaag kwam de chirurg op verzoek van de verpleegkundige nog even uitleg geven.
De chirurg vertelde me dat ik de pin moest ik zien als extra spalk. De operatie is wel gelukt. Door een onverhoedse beweging moet die pin verschoven zijn.
Ik heb me weer eens te druk gemaakt om niks. Pffftttt. Ik mag me nu weer zelfs gemakkelijk douchen. Nog 12 weken en dan ben ik weer gezond. Nu het goed is gegaan, en ik meer bewegingsvrijheid heb, krijg ik zelfs zin om de andere voet ook nog eens te laten opereren.

3 opmerkingen:

  1. Oh, dat is wel jammer. Moet je nu nog terug voor een extra operatie? Ik kan me voorstellen dat de verveling gaat toeslaan. Ik mail je straks nog even. Had gisteren al een bericht gemaakt en dat verdween helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is vast een tegenvaller! Fijn dat je zo goed verzorgd werd in het ziekenhuis.
    Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beterschap en hopelijk geen extra operatie!

    BeantwoordenVerwijderen