woensdag, oktober 27, 2010

Telfort loste mijn telefoonprobleem op


Telfort heeft vandaag mijn probleem opgelost. Het probleem duurde vanaf juli 2010 en nu vandaag is het in één keer opgelost. Hoe is het mogelijk!!

In mei 2o09 verlengde ik mijn bestaande Telfort abonnement voor het eerst met een gehuurde telefoon. Ik ging internetten, want met mijn B&B, zou ik overal mijn e-mail moeten kunnen nakijken. (In de praktijk blijkt dat helemaal niet nodig te zijn, maar ja ik wilde eigenlijk een leuk gadget.)

Na drie dagen ging het toestel een Nokia kapot. Na twee weken bracht ik het ding terug naar de Rotterdamse Telfort winkel in de Koopgoot. Daar bleek dat ik hem moest laten repareren in een speciale Nokia reparatie winkel in een andere stad moest brengen. Dat deed ik een week later op mijn 'vrije' dag. In de weekenden en op koopavond is deze reparatieservice gesloten.
Na ruim twee maanden haalde ik het 'gerepareerde' toestel terug.

Deze situatie herhaalde zich met hetzelfde probleem zich nog twee keer. Na de tweede keer durfde ik niet meer te internetten. Het maakte niets uit, het toestel ging weer kapot, alleen duurde het nu wat langer. Bij de derde keer ontving ik een nieuwe Nokia die ik met de rest van de spullen retourneerde aan Telfort.
Ik meldde Telfort dat ik het wel gehad had met deze Nokia en dat ik niet zo nodig hoefde te internetten. Ik verzocht om geld terug van het internetabonnement. Ook van de 6 maanden dat het toestel in handen was geweest van Nokia zelf.

Als antwoord ontving ik vanaf augustus tot eind september iedere keer een e-mail dat mijn probleem helaas niet binnen vijf dagen beantwoord kon worden. Deze e-mail ontving ik niet meer en ik berustte.
Nu Vara Kassa afgelopen zaterdag een klachtentelefoonnummer gaf (nr 1200) belde ik dat gisteren. Direct hoorde ik een bandje van het 30 ct per minuut kostende telefoonnumer 0900 -9596. Het telefoontje kostte me 12 minuten, omdat ik mijn hele doopceel moest vertellen, waarna het herhaald, gecontroleerd en nog eens werd nagevraagd.
Vandaag werd ik terug gebeld op de vaste lijn en chapeau, na nog eens drie keer terug gebeld te zijn, wordt mijn internetabonnement verwijderd.


Omdat ik toch nog een duur abonnement inclusief een toestel heb, adviseerde de man mij meerdere toestellen. Ik accepteerde een zwarte Nokia 6300. Ik vraag me af of ik deze direct op Marktplaats zal gaan zetten of in de praktijk ga gebruiken voor bellen en sms-en.

Mijn huidige oudere Nokia toestel doet het goed en de batterij gaat een week mee!

1 opmerking:

  1. Wat een gedoe met dat telefoontje. Zelf heb ik een heel oude Nokia waarvan de batterij twee weken lang meegaat. Ideaal dat ding. Kan mij het schelen of het niet de laatste nieuwe is. Ik wil er alleen maar mee bellen en hij past ook nog eens op de carkit.Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen