woensdag, oktober 13, 2010

Voorbereidingen voor de grote afhankelijke tijd

De grote afhankelijke tijd breekt woensdag aan, dan word ik aan mijn voet geopereerd en ga ik gedurende drie maanden in het gips.

De goede tip van de pa van vriend leerde me, dat ik behalve krukken, ook een rollator moest nemen, want hoe kon ik anders spullen halen of weer naar de keuken brengen. Vandaag de krukken en rollator gehaald bij Careyn, de thuiszorgwinkel.

In december komt het loonbedrijf langs om de grond om te spitten. Broer haalt de ardbeienplanten er voor me uit, maar er staat nog volop peen, selderijknol en bieten in.
Inkuilen in grote groentekratten kan ook.

Vandaag probeerde ik ze te kopen, maar het lukte niet. Bedrijven verkopen ze niet aan particulieren en Welkoop verkoopt ze niet, zo zag ik op hun internetshop.
Ik heb nog grote stukken grof plastic en dacht dat ik daar dan wel zand in kon doen en daarbij de groenten.
Onderweg kreeg ik een ingeving om bij het Staalduinse Bos langs te rijden. Daar stond een groentekraam en hij wilde mij wel 6 kratten à 7,50 euro per stuk verkopen. Volgens hem is dat ook het bedrag aan statiegeld dat hij kwijt is.

Ik betaalde met een briefje van 50 euro en toen het teruggeven van geld wat moeilijk verliep, zei ik: "Als ik wat appels krijg", laat dan de rest maar zitten. De appels werden snel en vlot gegeven.

Ik ging naar Karwei en probeerde zakken zand te kopen. Maar al met al was ik al lang weggeweest en nergens een toilet te bekennen. Ik stopte de actie, bracht de kratten naar de groentetuin en zei tegen mezelf, dat ik zaterdag ook altijd nog verder kan.

Vanavond had ik nog twee afspraken, zoals de laatste afspraak met de pedicure voor de grote afhankelijke tijd.

2 opmerkingen:

  1. Alvast veel sterkte met de operatie en de herstelperiode erna. Een rollator is inderdaad wel erg handig, want je kunt gewoon helemaal niks mee nemen anders. Ik heb jaren geleden ook met mijn been in het gips gezeten. Dat was toen in de winter en wat me erg tegenviel, was dat koude gips 's nachts in bed. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, bedankt voor je informatie dat gips koud is in bed. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen