maandag, oktober 11, 2010

Vriend begint enge woorden te spreken

De laatste tijd heeft vriend het steeds vaker over een woord dat begint met een T en eindigt op een N.

Ik durf het nauwelijks op te schrijven, laat staan er verder over te denken. Ik huiver, want ben ik al zover? Waar moeten we dan gaan wonen, want één ding staat voor mij als een paal boven water, niet in zijn huis, ook al is het groter en staat het 8 minuten wandelen van het strand.

Ik droom over een vrijstaand huis met een grote tuin er om heen. Ik weet dat je de ander niet kan veranderen, maar ik heb nog wel een wens of twee. Stoppen met roken is er één van.

Hij wil in gemeenschap van goederen, net als de eerste keer dat hij trouwde. Ik ben voor op h.voorwaarden. Het zal nog wel even duren voor het zover is, zo troost ik mezelf, terwijl ik weet dat hij voor mij wil zorgen, wanneer ik met mijn gipsvoet een tijdje stil zit.

Ik moet er ook niet meer aan denken om zonder hem verder te gaan. Dat werkt ook niet.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook op huwelijkse voorwaarden hoor. Veel mensen denken dat het om wantrouwen gaat, maar het is puur om ellende te voorkomen als mijn eigen zaak slecht mocht gaan. Als je geen zakelijke belangen hebt of denkt te krijgen heeft het geen zin. Dat is tegenwoordig bij wet geregeld; je mag niet eens (grote) financiële beslissingen nemen zoals lening, hypotheek of aankoop zonder dat de partner ook een handtekening zet. Dus vraag eens na bij een notaris of het zin heeft wat jij wilt, en zo ja, dan heb je iets om hem voor te leggen. Als jullie gaan tr**w*n natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volg je gevoel en dan komt het vast allemaal goed.
    Mijn verkering wilde in eerste instantie ook trouwen nadat wij beiden al een huwelijk achter de rug hadden.
    Misschien ooit maar nu niet want het voegt niets extra's toe voor ons. We zijn inmiddels 8 jaar samen en het is nog net zo leuk en fijn als in het begin.

    BeantwoordenVerwijderen