donderdag, november 04, 2010

Hypotheek van vriend

Heerlijk, ik heb weer eens iets gevonden waar ik me over kan opwinden, mijn tijd in kan steken. Kibbelen, drammen, doordouwen.

Vriend had vorig jaar het beleggingsdeel van zijn hypotheek verwijderd en hij zocht toen ook naar een oversluiting.
Oversluiten lukte toen niet, omdat hij nog geen vaste aanstelling had en hij was te laat. Hij verlengde zijn hypotheek tot 1 maart 2011. Zijn 1 jaar vaste hypotheek is nu 5,35% groot. Het belastingvoordeel wil hij gebruiken voor aflossing hypotheek, zo vertelde hij me.

Nu al is hij aan het kijken naar voordeliger hypotheken en vond er al één van iets meer dan 3% per jaar. Of hij nu al tot actie over moest gaan vroeg hij me vanavond.
Lijkt me te vroeg. Ik heb hem gratis en dringend geadviseerd geen 'advies' in te winnen bij gratis adviseurs, maar naar de Vereniging Eigen Huis te gaan.

In januari moet hij een taxatierapport van zijn huis hebben, anders heeft hij helemaal geen kans.

Verder stuurde ik hem wat artikelen van Erica Verdegaal en informatie van de Hypotheekservice Eigen Huis, of zelf een gesprek aan te gaan met de bank en vragen of de adviseurs provisie in mindering gebracht kan worden?


2 opmerkingen:

  1. Zeer belangrijk onderwerp, ik kan me hier ook altijd lekker over opwinden!
    Onafhankelijke adviseurs moeten ook ergens van leven, zeker, maar alstublieft niet ten koste van de 'onwetenden'.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Natuurlijk Zuinig, ja is lekker je hierover opwinden. Ik vind het ook prettig om te doen, nu ik toch nauwelijks een kant op kan met mijn gipsvoet.

    BeantwoordenVerwijderen