donderdag, november 11, 2010

Na bezoek in ziekenhuis kan ik nu weer beter lopen

Pffft, ik kan weer vooruit na het bezoek vanmiddag in het ziekenhuis!!!

Door het verwijderen van de pin uit de hamerteen , de zogenaamde spalk bewoog de teen bij iedere stap.
Vandaag leerde ik in de gipskamer een tape aan te leggen. Wat een rust, nu wappert de teen niet meer bij iedere stap. De chirurg vertelde me dat de teen niet uit de kom is, maar door het bewegen van de teen voel ik de grote wond aan de onderkant van de teen. Ik voel me nu wel goed genoeg om een eindje te lopen. In ieder geval wanneer het weer beter is, ga ik lekker zelfstandig ergens naar toe.

De informatiebalie van het ziekenhuis leerde me dat ik recht kon hebben op een ziekenvervoer op kosten van de verzekering.
Het was vandaag niet eenvoudig om naar het ziekenhuis te komen. Vriend nam een uurtje vrij om me naar het ziekenhuis te vervoeren en een zus kwam uit haar woonplaats 30 km verder om me weer naar huis te vervoeren. Omdat ik al eerder door haar vervoerd was, probeerde ik stiekem aan haar man 20 euro te geven, omdat ik aannam, dat ze het toch niet zou accepteren. Haar man zei me: 'geef het maar aan je zus'. Ze accepteerde het, tot mijn verrassing Kennelijk straal ik het toch uit dat het financieel beter gaat.

Morgen word ik weer op de achterbank van een auto vervoerd naar het noorden van het land om de begrafenis van een oom bij te wonen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Opnieuw, Wat fijn dat het normaal is dat je teen zwabbert. Je hoeft dan in ieder geval niet weer een operatie te ondergaan. Wat is geven en ontvangen toch moeilijk, hè? Zelf heb ik met familie zoiets van dat ik ook iets terugdoe voor hen. Zo hoeven we geen geld uit te wisselen.
    Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LZ, ja, dat klopt, het is beter te geven dan te ontvangen. Toch gaat het vragen om hulp me na een paar weken gemakkelijker af. Ik ben lui geworden.

    BeantwoordenVerwijderen