zondag, november 28, 2010

Niet winkeldag? Niks van gemerkt.

Druk was het vandaag op de niet-winkeldag in de winkels.
De niet-winkeldag is ooit uitgeroepen om het na te denken over je consumerende gedrag. Het is niet gelukt, het was een maximaal aantal pin-transacties van 8.732.866 van vandaag.

Vriend en ik kochten onze Sinterklaascadeautjes op een rommelmarkt van de kerk en in de Action. Met name de 4 Gb Usb stick kochten we vaak. Deze rode stick komt bij iedereen wel van pas. De rij bij Action ging nog net niet de hele winkel rond, maar het scheelde niet veel. Ik vroeg me af of er misschien een pin-storing is geweest vanmiddag. Want we stonden lang stil in de rij. Toch waren er vier kassa's open. We betaalden contant.

We kochten tegen het scheiden van de markt, op de rommelmarkt kregen we gratis een bordspel Euro superpoly. We spelen vaak bordspellen in het huis waar de tv vrijwel nooit aanstaat. Gezellig vinden we het.



We hebben vanavond al Sinterklaas gevierd, want dit weekend is het kids weekend en volgende week vieren de kids het bij hun moeder thuis.

Vriend deed vreemde dingen, zo pakte hij het pakje theezakjes in, die we samen kochten bij de Action, en schreef mijn naam er op.:-)))
Hij gaf me grote wijnglazen om de door hem gesneuvelde wijnglazen bij mij thuis te vernieuwen.Ze lijken op de glazen die ik heb, maar niet exact hetzelfde. Dat vind ik jammer, we moeten ze nog maar eens echt proberen aan te vullen.

Ik gaf vriend een abonnement op Vereniging Eigen Huis en in de grote hoeveelheid tijd die ik de laatste weken over had, schreef ik een lang gedicht.

De ouders van vriend waren er ook,en ook zij wisselden het bekende jaarlijkse cadeau uit. Een grote handdoek, washandje, tien euro en iets te snacken.

Het was al met al gezellig en we herhalen het vast nog wel een keer.

2 opmerkingen:

  1. Niet winkel dag niks van gemerkt, ook nooit van gehoord ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die usb-stick klinkt superhandig, en voor die prijs, erg goedkoop.

    Ik mijd de stad op koopzondagen het liefst, want ik haat die drukte. Ik heb dus niets gekocht, maar moet zeggen, dat ik niet eens wist dat het nietkopen-dag was.

    BeantwoordenVerwijderen