zondag, november 14, 2010

Spinazie


Wanneer ik in het weekeinde bij vriend eet, hoef ik eigenlijk alleen maar te kijken naar de laatste aanbieding van de groente bij Lidl want dat wordt dan steevast de groente die wij eten bij de avondmaaltijd.
Eind oktober was de spinazie in de aanbieding bij Lidl, en ik hoopte op spinazie in grote hoeveelheden. Het werd pizza. Spinazie is lastig volgens vriend, want dat mag later niet opgewarmd worden. Ik zei nog dat die pizza van hem ook éénmalig was.

Ik vroeg of hij voor mij voor vorig weekend spinazie wilde kopen bij zijn supermarkten Lidl en/of C1000. Vorig weekend beweerde hij dat het niet in de supermarkt lag.
Ik zei nogal teleurgesteld dat ik, wanneer hij geen boodschappen zou kunnen doen, ik wel voor hem de boodschappen zou halen.

Deze week vertelde ik mijn schoonzus dit verhaal over de spinazie en zij kocht bij haar C1000 een zak gewassen spinazie van 300 gram voor 1,99. Ze kocht nog meer dingen voor me, zoals mandarijnen en Gieser Wildeman stoofpeertjes.
Dit weekend kreeg ik van vriend een kilo ongewassen spinazie voor 1,99. Ik eet deze spinazie morgenavond. Dinsdagavond komt vriend bij mij eten en zal ik voor die avond zelf spinazie kopen bij de meest gemakkelijk te bereiken maar ook duurste Plusmarkt.

Wat een verschil in prijs eigenlijk, 1 zak gewassen spinazie 300 gram 1,99
1 kilo ongewassen spinazie ook 1,99.

In ieder geval eten we vanavond boerenkool en gisteren aten we broccoli.
In de snelkookpan nam ik 1 kilo klaar gestoofde peertjes in rode wijn van de wereldwinkel mee. Ze zijn op en smaakten heerlijk bij de hoofdmaaltijd.

3 opmerkingen:

  1. Het is nooit fijn om afhankelijk te zijn van een ander.
    Aan de andere kant, leer je wel je vrienden / familie goed kennen in die situaties.
    Ik hoop dat je gauw weer helemaal zelfredzaam bent. Ik vind het zelf ook frustrerend als ik het niet allemaal zelf kan doen...
    Groetjes en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat spinazie niet opgewarmd mag worden is al een tijdje achterhaald: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/01/31/R137.htm

    (ik wist het ook niet, paar jaar terug)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Natuurlijk Zuinig, ja dat is zo.
    @tannieo, ik wist dat wel maar vriend nog niet, en hij is eigenwijs.
    Ik zal hem het stukje nog eens laten lezen.

    BeantwoordenVerwijderen