dinsdag, november 23, 2010

Vasteklantenboete bij verlengen hypotheek

Tros Radar besteedde gisteravond een item over de vasteklantenboete bij hypotheken, wanneer de rentevaste periode afloopt.

Wanneer je een nieuwe hypotheek afsluit krijg je altijd een voordeliger hypotheekrente aangeboden dan wanneer je dezelfde hypotheek verlengt. Het kost meestal minimaal een half procent.

In de uitzending was er een voorbeeld van een man die de ING bank wist te vermurwen tot het loslaten van het hogere rentepercentage. Hij moest praten als Brugman, maar het lukte, dacht hij. Later bleek de rente toch al iets verlaagd te zijn voor nieuwe klanten.

Maar hoe dan ook, deze man is één van de weinigen die het voor elkaar kreeg de rente te verminderen bij het verlengen van de hypotheek.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het gezien en ergens deugt dat natuurlijk van geen kanten. De banken zouden al een tijd geleden maatregelen nemen tegn dit soort van praktijken, maar er gebeurt maar niets. Volgend jaar zijn e zelf aan de beurt en eens kijken wat de bank mij aanbiedt. Ik zal vechten voor een eerlijk rentepercentage. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook gezien en ik dacht er nog over na om een postje erover te plaatsten...maar het was zo laat... Leuk dat jij er wel de moeite voor nam!
    Hopelijk worden mensen wakker en gaan niet zo maar alles tekenen.
    Als wij (de klanten) het niet meer pikken, zal het ook niet meer gebeuren.

    Toezicht op banken moet wel veel strenger.
    Denk aan de mensen die niet anders kunnen omdat ze elders geen lening krijgen... Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LZ ik hoop dat het je lukt een eerlijk percentage.

    @Natuurlijk Zuinig, het komt wel vaker voor dat een topic meerdere keren geplaatst wordt. Iedereen kiest weer een andere invalshoek.

    BeantwoordenVerwijderen