vrijdag, november 19, 2010

Vervoersservice naar onder andere de moestuin

Vandaag ben ik wederom achterin een auto vervoerd naar onder andere de moestuin. Aan de ene voet een plastic zak met post-elastiek en aan de andere voet een laars begaf ik me ook in de moestuin.

Uit het gezamenlijke deel ontving ik prei, die ik deelde met de vervoerservice.

Ik oogstte ook nog enkele bieten, of nog duidelijker te groot geworden kroten. Deze zijn vermoedelijk alleen nog maar goed voor de sapcentrifuge die ik gelukkig bezit.

De selderijknol is aan knolvoet ten onder gegaan. Ik oogstte ze wel, maar misschien kan ik er ook alleen nog maar selderij-knollen-sap van maken

Omdat de familie van de vervoersservice van vandaag mij in het verleden heel vaak heeft geholpen en nu ook weer heeft vervoerd op eigen initiatief, maar het met mij financieel beter gaat, gaf ik hen 10 euro voor de benzine. Dit bedrag stopte ik in een boek dat ik van hen had geleend. Het kostte me moeite en overredingskracht om geaccepteerd te krijgen dat ze dit accepteerden.
Zo vaak hielpen ze me, met klussen. Want dit is de enige zwager die kan klussen. Ik kom uit een gezin met twee linker handen. Ons werd geleerd hoe je hulp kon inhuren. Wij wisten niet anders, dan wanneer je een lekke band had, dat je die naar één van de dorpse fietsenmakers moest brengen. Pa kreeg de rekening en die betaalde hij/ Hij vroeg niet eens of het klopte, hij betaalde. Echt waar. Iemand zei ooit eens: "Het enige dat jullie kunnen, is moestuinen." Deze uitdrukking klopt.

Vanavond had ik nog verse gekochte asperges uit een ver buitenland op het menu staan van 3,00 per pond. Dat zijn van die uitglijders die heerlijk smaken en nee vermoedelijk niet uit Nederland komen.

Volgende week ga ik weer drie dagen van 6 uur per dag inclusief lunch werken. Het is niet zozeer het werk dat ik mis, maar de discipline om gewoon vroeg op te staan en wat te gaan doen. Nu is het al zo dat ik me moet haasten om om 10 uur aangekleed de wereld in te kijken.
De komende weken ga ik nog niet om 7 uur de deur uit, maar pas om half 9, om dan met de taxi naar kantoor gebracht te worden, om dan weer om 3 uur 's middags naar huis te gaan.
Achttien uurtjes, dus waar praten we over. Misschien praat ik volgende week weer met collega's wat ook leuk is. Binnenkort functioneringsgesprek. Volgens mij wordt het tijd voor de volgende schaal.......

4 opmerkingen:

  1. Het is heel netjes dat jij ook de mensen helpt die jou geholpen hebben. Heel veel mensen nemen dit soort dingen 'gewoon' vanzelfsprekend.
    En en ik heb nu, n.a.v. dit postje direct Manlief gevraagd om onze kids de kunst van 'bandenplakken' en klussen te leren. Gelukkig kan hij het wel!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Natuurlijk zuinig, strak plan, cursus banden plakken. Volgens mij leren kinderen klussen eerder in een huis waar geklusd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met moeite iemand die veel helpt een tientje gegeven??????? Tsss...schandalig. Wat is nou een tientje? Bezuinigen of zuiniger leven kan ook de verkeerde kant uitschieten, dat blijkt maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anita, dank voor je opmerking. De tekst klopte niet. Ik had geen moeite om te geven, maar om het bij de ontvanger te laten. Ik heb de tekst aangepast. Terecht is vrekkerigheid niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen