woensdag, december 15, 2010

11 miljoen mensen besparen in 2011

E.on meldt dat, na een onderzoek in een willekeurige groep mensen van 30 jaar en ouder dat volgend jaar elfmiljoen mensen gaan besparen op energie:

De top drie Energiebesparingen:
-gebruik spaarlampen
-verwarming structureel lager
-overstappen naar een meer voordelige energieleverancier


Zijn er nog steeds mensen die géén spaarlampen gebruiken??

De verwarming structureel lager?? Is zeker net als het "nieuwe rijden" niet harder dan 90 op de rijksweg.
Ik heb jaren de verwarming lager gehad en reed niet harder dan 90. Bij 90 rijden vond ik dat ik ieder 2 keer zo hard als op de scooter reed....
De verwarming is hoger, door mijn laatste operatie. Veel gasten vinden het te koud bij mij thuis. Ga ik op visite bij vrienden staat daar de thermostaat op 23. Heb ik bijvoorbeeld Duitse gasten, krijg ik vragen over de temperatuur wanneer het toch 20 graden is op de gastenkamer. Ja, niet alleen de benzine is voordeliger in Duitsland, ook de energie.
Vriend vindt het niks, dat de temperatuur lager is.

Kortom, dit jaar heb ik een veel hoger gasverbruik en dat komt niet alleen door de koude winter.

Mannen hebben het pas aangenaam met een temperatuur van 20,26 graden en vrouwen bij een temperatuur van 20,12 graden.

Oudere mensen stoken het ook graag warm en op het werk is het ook vaak veel warmer. Overstappen van energieleverancier kan het best via Easyswitch. Overstappen via deze link levert mij geld op.

N.B.:Mediaplan leverde me de informatie voor deze log.

2 opmerkingen:

  1. Euh ja, ik ben zo iemand die geen spaarlampen heeft. Ik vind het gore dingen, met kwik bij de productie (slecht voor de werknemers) en kwik bij het afval (en ze gaan grotendeels niet naar het KCA) dus ik doe er niet aan. Bij mijn studie millieukunde was er al een rapport dat bewees dat spaarlampen niet echt voordeliger zijn voor het millieu. Net als aanstekers (lucifers is beter) met de hand afwassen (volle vaatwasser is beter) en papieren boodschappentassen (herbruikbare stevige zijn veel beter, zeker van stof/leer) is niet wat beter lijkt ook echt schoner voor het millieu.

    De thermostaat lager is wel veel beter. In mijn huis is het 16 als ik werk, 14,5 als ik weg ben. Manlief vindt het ook prima. Alleen een doodenkele keer (met bezoek, ziek) gaat de thermostaat naar 19. En je went er aan. Op bezoek met de kachel op 20 zitten wij in een t-shirtje te zweten, de gastheren te rillen in een trui. Voor je B&B zul je moeten stoken, maar vriendlief kan beter thuis ook de thermostaat elke winter wat lager zetten, dan went het vanzelf. Wel zorgen voor pantoffels/truien/woondekens uiteraard, maar dan went het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Caro dat deed ik ook. Dat wil ik ook weer gaan doen. Vandaar dat ik een convector met 225% vermogen in de gastenkamer ga zetten, zie vorig blog.
    Als ik beneden de thermostaat op 17 graden zet, dan is het boven ruim 20 graden.
    Er komt wel een draaiknop op om het vermogen te temperen wanneer het niet nodig is.
    Helaas staat het ding er nog niet. Loodgieters hebben het druk met kranen en cv's repareren. :-((

    BeantwoordenVerwijderen