dinsdag, december 07, 2010

12.018,31

Dit bedrag heb ik afgelopen jaar afgelost op de hypotheek.

Ik ben er toch een beetje beduusd van. Het is maar liefst 1000 euro afgelost per maand en dat is niet niks.Daarbij komt nog de betaalde rente.

Dit alles van een alleenverdienster met een redelijk salaris. Maar ook ik kijk het liefst naar de inkomens die hoger zijn, dan die lager zijn. Ik spiegel me het liefst aan het groene gras bij de buren. Toch mag ik aan het einde van het jaar best tevreden zijn.

Sinds 1 januari 2004 heb ik 52.204,34 afgelost.

Begin volgend jaar zal ik geen grote bedragen aflossen. Ik wil groot onderhoud aan de kruipkelder en tuin gaan doen. Bovendien moet er nog een reserve zijn voor vervoermiddelen en andere mogelijke ongein.

8 opmerkingen:

  1. Wat veel heb je afgelost. Goed gedaan, hoor! Knap dat je elke maand zoveel kunt sparen.
    Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @GLZ, dat is niet maandelijks hoor.
    Maandelijks betaal ik 659,10 en ik heb twee keer extra afgelost. 1 x 5000 en 1 keer 3000

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hardstikke goed, pluim hoor !!
    Ik ga vanaf januari proberen extra af te lossen op ons doorlopend krediet om sneller ervan af te zijn. Best spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chapeau! Wat een groot bedrag zeg, kun je je voorstellen dat je dit bedrag anders had uitgegeven aan kleinigheidjes in de afgelopen jaren? En nu kun je het gewoon aflossen!

    Ik wil zsm mijn studie afronden en ook beginnen met aflossen! Dit soort berichten motiveert me :)

    Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd!
    Je verdient echt 12.000 schouderklopjes, hoewel dat zou misschien wel pijn doen...

    In ieder geval, wees hartstikke trots op jezelf. Beter kun je dat geld ECHT niet besteden!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Een stapje Harder, Het is altijd moeilijk een bedrag af te lossen, als dat een deuk in je spaarrekening oplevert. Maar uiteindelijk is het bevrijdend.

    @Bespaarmama, ik hoop dat het je lukt.

    @Natuurlijk Zuinig, dank voor het compliment.

    @Schuldenvrij, jij lost ook af als een trein. Ik vind het knap dat je het ook al zo lang volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je supergoed gedaan! Dat scheelt je voor de rest van de looptijd gewoon heel veel rente!

    BeantwoordenVerwijderen