maandag, december 27, 2010

Blij dat de kerst er op zit

Ik ben blij dat de kerst er op zit. Die verplichte feestdagen. Niet verkeerd hoor, maar toch opgelegd pandoer.

Kerstavond naar de kerk, 1e kerstdag ook naar de kerk, dat was gezellig. Hierna naar een goede sauna waar we ook nog een hapje hebben gegeten.
Tweede kerstdag kwamen de kids van vriend, en deden we 's middags wat spelletjes. Dat verschilt niet veel van een gewone zondag.
Vriend maakte rollade, met groenten en aardappelen, toe ijs.

Na het eten ben ik naar huis gegaan.

Ik heb het gevoel dat er sleur in onze relatie zit. Vriend danst drie keer per week op dansscholen met danspartner en ik heb een verkeerde voet.
Vorig jaar had ik een gebroken rechterhand en ik zat dus toen ook veel thuis.
We worden het niet eens waar we zullen gaan wonen. We hebben het nog wel gezellig, maar ja, het begint het beetje extra te missen.

Vorig jaar had vriend nog geen vast contract nu wel, maar hij is aan zijn huis gebakken, ook mede vanwege de kids. Zijn huis is een rookhol, dat is mijn huis niet.
Hij wil wel in een huis waar hij in een kamer kan roken, zolang het de huiskamer maar is. Ok, zei ik, dan nemen we een huis met twee huiskamers.

Ik heb het gevoel dat de rek er een beetje uit is. Wel gezellig, maar wat minder commitment, dus gedoemd om te stranden.
Het heen en weer reizen begin ik zat te worden.

6 opmerkingen:

  1. nu wat je nu mee maak ken ik heel goed ,,nu bij mij heeft het anderhalfjaar geduurd en heb ik er een eind aangemaak hij rookte
    was een goede jongen maar,,
    kleren -zijn adem zijn kamer alles stond me tegen en wenste niet zo verder te gaan ,,, heb geen spijt
    van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat we dit soort gevoelens allemaal wel eens hebben en wanneer je getrouwd bent, heb je minder de neiging om een eind aan de relatie te maken. Ik denk altijd maar zo: Ik ben ook niet perfect. Misschien ben je de relatie ingegaan met het idee dat je je vriend kon overjalen om met roken te stoppen, maar helaas werkt dat bijna nooit. Ik wens je veel wijsheid met wat je beslist. Wanneer je echt geen overeenkomsten hebt, lijkt het me heel moeilijk om zo'n relatie op gang te houden.
    gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon stoppen hiermee.Het wordt van kwaad tot erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja als het roken je tegen gaat staan dan wordt het inderdaad van kwaad tot erger. Dit is de reden dat ik nooit meer iets met een roker zou willen, hoe lief hij ook is. Inderdaad veel wijsheid bij je besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Dank voor jullie meeleven. Het is niet zozeer het roken, maar vooral dat we geen overeenstemming hebben over het wonen en nog wat zaken.
    Een relatie is een complex geheel, onderdeel van veel zaken.
    Maar dat weten jullie ook vast wel.
    Vooralsnog hebben we nog een gezellige vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is toch niets mis met latten.
    Grote beslissingen kunnen ook over een paar jaar nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen