vrijdag, december 03, 2010

De weg terug naar het normale leven

Tja, daar staat de auto dan. De accu is leeg en ik realiseer me maar al te goed dat deze al ruim 6 jaar oud is.
Ik heb meerdere mogelijkheden, zoals dichtbije buren en vriend die hem ook vast wel weer aan de gang wil brengen.
Maar het is misschien ook wel tijd voor een nieuwe accu.

Tegen half zes vanavond besloot ik om de garage te bellen waar ik ook mijn grote beurten laat uitvoeren. Om half zeven vanavond staan ze bij mij voor de deur en reken ik contant 100 euro af. Een andere buurman vond het maar luxe dat ik een nieuwe accu in liet zetten. Zoveel reed ik toch niet? Duur hoor, wanneer ik de ANWB had gebeld hadden ze vast ook een accu ingebouwd en betaalde ik alleen daar de kosten voor.

Ja, zei ik, de volgende keer wanneer ik weer iets heb, zal ik eerst toestemming vragen aan hem...
Zojuist keek ik op diverse websites en een nieuwe accu kost voor mijn auto 95 euro. Dus voor 5 euro meer heb ik nu weer een nieuwe.

Twijfel en toch nog niet echt vlot op de benen, deed ik wat leuke dingen, zoals een sneeuwpop maken met de vijfjarige buurjongen, die we compleet optuigden met peen.
Te voet met een kruk wat boodschappen in de dure Plusmarkt en de scharrelslager die er naast zit. Ik laat de OV chippas nog eens op met 30 euro, want je kunt nooit weten.
Ik bezocht de wijnhandel, want die wijn van vrienden was heerlijk en ja ze bezorgen ook aan huis. Ik kom nooit bij de wijnhandel, maar ja, ik drink of krijg vaker superlekkere wijnen. Ik besloot een doos te kopen, om tal van niet consuminderende redenen.

Toch merk ik dat ik gemakkelijker geld uitgeef nu ik een tijdje mijn spreadsheets niet heb bijgehouden. Immers deze blog en het bijhouden van de uitgaven houdt je scherp.

De voet is volgens de vanmorgen bezochte pedicure ontstoken en voelde warm aan. Samen constateerden we dat deze minstens 1,5 keer zo dik is. Dat valt vies tegen, ook dat ik nog niet gemakkelijk beweeg. Ik beweeg meer als een stokoude vrouw.

Vriend haalt morgen een nieuwe grote convector op voor de verwarming op de gastenkamer. De huidige convector is te klein op de gastenkamer en dat kan ik niet verkopen aan de gasten uit de buitenlanden waar niet alleen de benzine, maar ook de energie veel gunstiger geprijsd is. De nieuwe convector kocht ik op Marktplaats met een grootte die twee keer zo groot is als nodig. Wanneer ik de thermostaat in de woonkamer op bijvoorbeeld 18 graden zet, moet het op deze kamer minstens 20 graden zijn. Dat lucht mij op.
Mijn huis is voorzien van convectoren en niet met radiatoren. Een convector kan gemakkelijk in 15 minuten tijd de temperatuur 5 graden opwarmen.

5 opmerkingen:

  1. Tja jij ene accu ik gisteren een dynamo en zo word er weer goed verdient door de garage's aan het winter weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Opnieuw begonnen,

    Ik heb vandaag je blog ontdekt en vind hem hartstikke leuk. Ik wil je alvast een tip geven, als je van lekkere wijn houdt, de Norton Merlot komt heel goed uit de test en die is deze week bij AH in de bonus. Kan je prima mee voor de dag komen, en cadeauzakjes krijg je er bij de AH gratis bij. (liggen in het wijnschap)

    Verder kan je bij sommige zorgverzekeringen de eigen bijdrage voor de thuiszorg terugkrijgen. Dat is niet bij iedereen bekend, misschien ook niet bij jou. Misschien de moeite waard om even bij je verzekeraar na te vragen?

    Succes met je teen!

    groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Opnieuw begonnen,

    Ik heb vandaag je blog ontdekt en vind hem hartstikke leuk. Ik wil je alvast een tip geven, als je van lekkere wijn houdt, de Norton Merlot komt heel goed uit de test en die is deze week bij AH in de bonus. Kan je prima mee voor de dag komen, en cadeauzakjes krijg je er bij de AH gratis bij. (liggen in het wijnschap)

    Verder kan je bij sommige zorgverzekeringen de eigen bijdrage voor de thuiszorg terugkrijgen. Dat is niet bij iedereen bekend, misschien ook niet bij jou. Misschien de moeite waard om even bij je verzekeraar na te vragen?

    Succes met je teen!

    groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Schuldenvrij, ik las het op je blog. Ik volg je altijd via google reader.
    Vervelend voor je. Dure reparatie weer. Maar ik weet dat het noodzakelijk is. Vriend had dit probleem ook.

    @Jacq, bedankt voor de tip. Ik drink niet zoveel wijn en kan daarom genieten van een goede.
    Ik verdien 'teveel' voor de gewone thuiszorg. Vermoedelijk had ik het maximum moeten betalen, 20 euro per uur of zo. Ik hoorde dat er een maximum van 200 euro per maand voor staat. Tja.
    In mijn geval had ik ook niets van de verzekeraar terug kunnen krijgen. SIZ. Maar ik zal nog eens navragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaq bedankt voor de tip over thuis zorg ik ga er direkt achter aan, dit wist ik inderdaad niet.

    BeantwoordenVerwijderen