donderdag, december 02, 2010

Een heel speciale taxicauffeur

Gisteren werd ik vanaf mijn werk vervoerd door een taxichauffeur en vader van een 4 jarige dochter, die ruim anderhalf jaar geleden zijn huis werd uitgezet, zo vertelde hij me.

Hij was net een beetje bezig zijn leven weer op te bouwen. De eerste periode nadat hij zijn huis moest verlaten woonde hij bij zijn ouders in. Sinds kort heeft hij weer een huurhuis en ziet hij zijn dochter weer, zo vertelde hij me.

Dit verhaal kwam, nadat ik gevraagd had, hoeveel het me zou kosten wanneer ik me per taxi zou laten vervoeren naar het ziekenhuis. De prijs is uiteraard te hoog en zal ik niet gaan betalen.

Hij vertelde me, dat vrouwen die het huis verlaten naar een speciale vrouwenopvang op kosten van de gemeenschap vervoerd kunnen worden. Hij zei: "Alles krijgen die vrouwen gedaan, een taxi op kosten van de gemeenschap, opvang en later mogen ze het huis en alles houden." Hij vond het schande!

Tja, ik moest nog een eind meerijden met deze grote man met het robuuste uiterlijk van een bokser, ik hield me verder maar een beetje dom en ik probeerde het gesprek een beetje oppervlakkig te houden.

Maar nu in de veiligheid van dit blog, schrijf ik, gelukkig krijgen die vrouwen steun. Gelukkig maar. Goed van die vrouw dat ze het huis verliet. Fijn dat tegenwoordig de mannen het huis moeten verlaten. We zijn een stuk opgeschoten. Ik betaal als gemeenschap graag mee aan taxikosten voor vrouwen op de vlucht.

3 opmerkingen:

  1. hoezo? Weet je dan waarom die man het huis uit moest?
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik had de zelfde gedachten als (joke)anoniem. Weet je meer over de achtergronden? Een verhaal heeft altijd twee kanten he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem en @mevrouw Duck,

    Ik heb niet alles beschreven in het verhaal, maar het was overduidelijk.
    Ook heb ik de leeftijd en periode iets aangepast voor wat meer anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen