dinsdag, december 28, 2010

Prijs van energie gaat komend jaar omlaag

Goed nieuws dat de prijs van energie omlaag gaat.De energiebelasting en de netwerkkosten gaan wel omhoog, maar de leveringskosten gaan omlaag. Je zou dus kunnen zeggen dat je hetzelfde gaat betalen, maar dat is dus niet zo, zegt Energieprijzen.nl

Energieprijzen.nl zegt dat het lonend kan zijn om van de grote naar kleine aanbieders over te stappen.. Ook is het lonend om telkens opnieuw in te stappen met een actietarief voor kortere tijd.
Ik was drie jaar aan een contract gebonden van de Nederlandse Energie Maatschappij, maar nu ga ik naar Greenchoice. Eerder dit jaar probeerde ik al het contract van de NEM te verbreken om over te stappen naar het toen voordeliger tarief van Eon. Dit was toen een actietarief. Nu had ik de keuze uit andere maatschappijen, Maar ik koos het drie na voordeligste actietarief van nu Greenchoice.

Soms kan het voordelig zijn om via een energievergelijkingssite zogenaamd over te stappen. Je zegt bij dezelfde maatschappij het contract op, en stapt direct weer in bij jouw energiemaatschappij. Vara Kassa besteedde hier ook al eens aandacht aan.

Afgelopen jaar verbruikte ik ruim 300m3 meer gas, dat kwam voornamelijk door de autmatische thermostaat, de koude winter en de B&B.

1 opmerking:

  1. Ik ben ook steeds overgestapt om een premie te scoren. Dit jaar had de NEM het beste actietarief maar ben door de slechte berichtgeving over dit bedrijf huiverig om over te stappen naar hen. Ben bang dat ik er niet meer vanaf kom. Aangezien ik duurzaamheid hoog in het vaandel heb staan ben ik nu toch maar overgestapt naat Greenchoice. Misschien niet de goedkoopste maar wel de duuzaamste. 'Put your money where your mouth is.'was mijn gedachtengang dus dat heb ik dan nu maar gedaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen