woensdag, januari 19, 2011

De boodschappenprijslijst vernieuwen

Sinds 2005 heb ik een spreadsheet bijgehouden met de meest door mij gehaalde boodschappen.
Ik heb een tabblad voor groenten, vlees en vis, schoonmaakmiddelen en kruideniersartikelen.

Het spreadsheet voldoet totaal niet meer, nu de prijzen zijn zo hard gestegen, of de hoeveelheden zijn naar beneden aangepast. Ik heb hierin soms van meerdere jaren de prijzen aangegeven.

Ik begon dit jaar aan een nieuw spreadsheet en bijna betreur ik het dat ik mijn smartphone heb gedumpt.
Misschien moet ik alsnog maar een kleine betaalbare organizer kopen, zoals ik in 2007 schreef en in het €urodrilboek werd geadviseerd. (log 26-2-2007 + 29-6-2007). Een boekje met harde kaft van de Action volstaat ook.

In dit boek staat het advies, wanneer je altijd een bepaald artikel koopt en het is nu de helft van de prijs, dan koop je er veel van. Dit levert meer op dan op een spaarrekening.

Een prijslijst maak je zo:
datum | artikel | hoeveelheid | prijs | leverancier

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het Euro drilboek ook net uit en wilde idd ook beginnen met het bijhouden van de boodschappen en prijzen. Al mijn bonnen van dit jaar liggen klaar... ik denk dat ik er dit weekend maar eens aan ga beginnen :)

    Ik denk dat ik persoonlijk toch kies om het digitaal bij te houden. Dat is gewoon wat makkelijker m.b.t. invoegen en verplaatsen van artikelen en prijzen, zodat er een beter overzicht ontstaat... denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word daar helemaal tureluurs van. Het was zo dat je de prijzen elke week kon opschroeven, omdat ze zo snel stegen. Hoe vaak toiletpapier van ES wel niet omhoog is gegaan in prijs was niet meer te tellen. Nu is ook de hoeveelheid nog aangepast. Ik let nog wel heel erg op de prijzen, maar mijn prijzenboek zit in het hoofd.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Spaarjegek, digitaal is beter
    @LZV, ja, klopt.

    BeantwoordenVerwijderen