donderdag, januari 27, 2011

De buit is weer binnen

De schade aan boodschappen was vanavond niet gering voor mijn doen, namelijk 35,=

Bij de Aldi bleek dat ik zelfs dat ik te weinig geld bij me had en moest ik pinnen. Ik verzuchtte dat ik te weinig contanten had. De cassière bleek blij te zijn met deze mededeling.

Ik begon een praatje en vertelde me dat de prijzen wel erg omhoog gegaan waren, de pinda's 1,09 en vorig jaar nog 85 cent. Ze vulde me aan: "de koffie is duurder geworden". Ik besloot te zeggen dat het heel vreemd is, omdat ik niet van de verhogingen had gehoord. Ik hoorde wel van de verlagingen.
Ze antwoordde meteen met te zeggen, dat is overal zo, hetgeen ik alleen maar kon beamen.

Enfin, we eten zaterdagavond mosselen, lekker 2 kilo grote voor 4,99. Ik vind ze heel lekker en vriend eet voor de gezelligheid ook een mosseltje mee. Hij is er niet dol op.
Bij de 'Turk' kocht ik een paar kilo zoete aardappelen, bij gebrek aan aardperen. Zullen ook vast lekker zijn in de oven.

Vanmorgen verliet ik om 7 uur het huis en vanavond was ik twaalf uur later met de boodschappen weer binnen. Vanavond haalde ik een Turkse pizza van 2 euro die ik eerst opat nog voor de boodschappen waren gescand en weggeborgen. Ik eindigde de maaltijd met wat pinda's en een banaan.
Het scannen doe ik voor GFK consumerscan en binnenkort ga ik na twee jaar punten verzameld te hebben voor een Roncato flexi grote harde koffer, die ik hard nodig ga hebben voor een vakantie met de pasen. :-))

5 opmerkingen:

  1. Hoi, ik ben zo vrij geweest om een link van jou log op mijn log over leven met schulden te plaatsen.

    Zou je mij kunnen linken?

    Groetjes

    http://www.schuldvrij.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker dat je alles al weer binnen hebt. De pinda's van ES zijn tegenwoordig een heel stuk goedkoper en die koop ik dan nu. Aldi houdt dezelfde prijzen aan al Lidl.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was mij ook al opgevallen dat een groot aantal dingen van de aldi nu eigenlijk duurder zijn dan euroshopper van de C-1000 of Super de Boer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Schuldvrij, de link is er bij geplaatst. Ik wil Natuurlijk Zuinig er ook nog bij plaatsen.
    @LZV Bij de Plusmarkt kosten ze 29 cent, maar dat is een zakje met kleine pinda's. Minder lekker. Ik weet niet hoe de AH Euroshopper kwaliteit is.
    @Ella, klopt, vaak is de ALdi en Lidl gelijke prijs, maar ik vind de kwaliteit vaak beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @De lijst met links is weer aangepast, Natuurlijk Zuinig staat er nu ook bij.
    Ik pas de lange lijst in juni weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen