woensdag, januari 26, 2011

Het netto salaris is 3,98 minder

Ondanks een verhoging van het bruto salaris met 32,16, leverde ik toch 3,98 meer in, dankzij

-solidariteitsbijdragen aan het ABP voor Pensioen NP 14,97 en FPU standaard 5,07 meer kwijt
-bijdrage ZVW kost + 7,90 de rest gaat op aan
-meer loonheffing belastingdienst en meer premie ziektekostenverzekering.

Het enige wat ik had kunnen doen was elders een goedkopere ziektekostenverzekering af te sluiten, maar ik deed het niet. Ik ben gehecht aan het SIZ van VGZ en de bijbehorende doorlopende reisverzekering met werelddekking voor 27,80.
De ziektekostenverzekering is basis 96,23 + voor de aanvulling plus betaal ik 35,19.

Nu ik de bedragen hiervoor heb neergezet, denk ik dat ik toch ooit nog eens verder ga shoppen.

Update 20-2-2011: Ik ben vergeten dat et spaarloon nu maandelijks in mindering wordt gebracht. Dom hè.

6 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad best pittig, die ziektekostenverzekering!
    Daarbij een hoger ER voor je ziektekosten, waterschap omhoog, gemeentebelastingen omhoog. En niet te verwachten dat ze de komende jaren echt gaan dalen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vaste lasten hakken er best in! Hier hetzelfde hoor, man gaat er aardig wat op inkomen vooruit, maar hierdoor krijgen we gelijk zoveel minder toeslagen (zorg- en kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget > we zitten net boven een bepaalde grens) dat we er nauwelijks op vooruit gaan!

    Achja, zolang je maar plezier hebt in wat je doet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Allemaal, ben het helemaal met jullie eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zit ook bij het ABP, en zie dat inderdaad de kosten wat omhoog gegaan zijn. alhoewel het minimaal is,. maar in April zal dat wel anders zijn denk ik want dan willen ze de premie gaan verhogen.

    verder zie ik dat we hetzelfde betalen aan VGZ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar liefst 38 euro minder netto!! dat was de merkwaardige uitkomst... Daarvan is 13 euro te verklaren door de stijging van de zorgverzekering... maar de rest???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ik ben vergeten dat ik nu spaarloon heb.Een beetje dom dus.

    BeantwoordenVerwijderen