woensdag, januari 12, 2011

Onderhoud aan tuin vordert gestaag

Sinds afgelopen maandag wordt er aan het ophogen en verbreden van het terras gewerkt door een tuiniersbedrijf.
Alle oude stenen uit de tuin, de planten er uit. Er werd 7 m3 extra zand gebracht en 3m3 grond. Daarna werd er opnieuw een deel van de oude stenen met nieuwe stenen gelegd.

De tuinman mag werken wanneer het hem uitkomt en dat levert mij 10% korting op. Ik hoef nu slechts 4.100 euro te betalen. :-(( Hij zegde me toe eind januari klaar te zijn met het werk.
Het is het derde bedrijf waar ik contact mee zocht.

Het eerste bedrijf berekende in september 1650 euro alleen al voor een tuinafsluiting aan de achterkant. Te duur vind ik. Het tweede bedrijf kon na 2 maanden nog geen ontwerp geven. Het huidige derde bedrijf kwam dezelfde dag nog en leverde drie weken later twee door een tuinarchitecte gemaakte ontwerpen.

Het derde bedrijf reageerde direct. De man zat dezelfde dag al aan de tafel. Drie weken later had ik een offerte en tekening. Omdat mijn tuinarchitecte nichtje mijn vorige tuin had getekend en ik haar hiervoor een consuminderend bedrag had betaald, vertelde ik dit bedrijf dat ik voor de tekening zou betalen.
Ik ontving twee tuinontwerpen gemaakt door een tuinarchitecte.

Ik wilde graag betalen voor een ontwerp, omdat ik zo bij meerdere bedrijven dan weer offertes kon laten maken voor ophogen en bestraten, de poort enz.
Het tuinbedrijf vertelde me dat ik de helft van het tuinontwerp hoefde te betalen wanneer hij de opdracht kreeg. Ik ging akkoord, onder beding, dat ik dan geen maanden met een half afgewerkte tuin zou komen te zitten.

De poort wordt van bruin kunststof gemaakt, om meerdere redenen. Ik wil helemaal geen poort, maar ik moet wel, omdat er kattekwaad in de tuin wordt uitgehaald. Ik haat een poort, omdat ik dat ding iedere keer met een sleutel moet openen en door een smalle uitgang met de fiets of de scooter door moet. Ik vind een poort gevaarlijk, mijn tuin is nu zichtbaar. Maar aan de andere kant heb ik behoefte aan meer privacy en ook komt er een vaste terrasoverkapping met Led verlichting. Kunststof is lichter en de gaat dus makkelijker open en dicht. Volgens mij is het ook nog eens stukken goedkoper.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen