maandag, januari 31, 2011

Ondernemingsraad

In mei 2011 zal ik hoogstwaarschijnlijk deelnemen in de ondernemingsraad van het bedrijf waarvoor ik werk.

Al vaker heb ik het idee gehad om me verkiesbaar te stellen, maar nu zet ik door. Ik had het vermoeden dat het deelnemen aan deze raad niet zoveel voorstelt, maar inmiddels weet ik beter.

Ik merkte de afgelopen paar weken dat er nu opeens beter naar mij en mijn ideeën geluisterd wordt, pal nadat ik mijn directe baas aan het begin van de week, tijdens het werkoverleg op de hoogte stelde dat ik me verkiesbaar had gesteld voor de OR.

In november bij mijn functioneringsgesprek mopperde ik, dat nu al drie jaar lang een inhouse cursus telkens aan mijn neus voorbij ging. Ik had een vrij simpele zeer te betalen seminar voorgesteld. Het lukte maar niet.
Ook merkte ik tijdens dit functioneringsgesprek op, dat de gehele afdeling iedere keer het nakijken had, en ik, noch de rest van de afdeling werd gestimuleerd in eigen ontwikkeling.

Toeval of niet, maar aan het einde van de week, waarin ik tijdens werkoverleg had verteld dat ik me verkiesbaar had gesteld, kregen ik en mijn directe collega's, een tweedaagse cursus aangeboden.
Het is een cursus die ik al twee keer eerder volgde tijdens mijn vorige en betere werk, maar voor de collegialiteit doe ik toch mee. Bovendien kreeg ik de week daarop een uitnodiging voor het seminar.

Enfin, vandaag was er een vakbondbijeenkomst waarin de kieslijst werd vastgesteld. Ik sta op nummer 1. Ik zal het nog drukker krijgen de komende vier jaar, waarbij de scheiding tussen eigen tijd en werktijd grijs is, maar ik weet zeker dat ik er meer van zal genieten dan van mijn huidige werk.

2 opmerkingen:

  1. Tof dat je zo betrokken bent, alleen jammer dat je moet constateren dat je in deze positie ineens serieus genomen wordt. Een schone taak voor je weggelegd dus.

    BeantwoordenVerwijderen